تورج همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان نظارت و پایش این اداره کل سال گذشته بیش از هزار و 200 مورد بازدید و کنترل پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه را در استان به انجام رساندند.
وی اضافه کرد: بر بیش از سه هزار واحد صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نظارت صورت می گیرد و بر اساس آمار استخراج شده، میزان پسماند صنعتی عادی مدیریت شده طی سال گذشته نسبت به سالهای پیش از آن 5.8 برابر افزایش یافته است.
دبیر کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی گفت: حدود 600 واحد صنعتی، معدنی و خدماتی طی سال گذشته خوداظهاری پسماند داشته اند و تعداد واحدهای دارای برنامه عملیاتی پسماند در چهار سال گذشته از 18 واحد به 245 واحد درسال 97 افزایش یافته است که بیانگر رشدی حدود 13.6 برابری است.
همتی همچنین از رشد 6.3 برابری مدیریت پسماند عادی در استان طی چهار سال اخیر خبر داد و افزود: سال گذشته افزون بر 260 تن انواع پسماند معدوم شده است.
وی همچنین از دستاوردهای ارزشمند کارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی طی سال گذشته خبر داد و ادامه داد: مدیریت پسماندهای پزشکی، محور فعالیتهای این کارگروه بود که بر اساس آن با پیگیریهای مستمر در خصوص الزام مراکز درمانی تولید کننده پسماند پزشکی استان به رعایت ضوابط اجرایی مدیریت پسماند پزشکی، بهره مندی بیمارستانها از دستگاههای کم خطرساز حدود 70 درصد افزایش داشته است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.