سعید صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و 200 سازمان مردم نهاد در این استان در 27 زمینه فعالیت می کنند که محور فعالیت بیشتر آنها مسائل فرهنگی و اجتماعی بویژه آسیبهای اجتماعی است.
وی اظهار داشت: سیاست هایی که تاکنون برای توسعه سازمان های مردم نهاد در خراسان رضوی اجرا شده شامل توسعه کمی و کیفی، گسترش جغرافیایی سمن ها، افزایش عضویت اقشار مختلف مردم در سمن ها و تنوع بخشی به موضوع کاری سمن ها بوده است.
وی گفت: یکی از مهمترین سیاست ها برای توسعه سمن ها در خراسان رضوی، توانمندسازی آنهاست که برای تحقق این مهم دوره های آموزشی تخصصی برای فعالان سازمان های مردم نهاد برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.
صالح افزود: در اسفند ماه سال گذشته سه دوره آموزشی برای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در شهرستان های مشهد، سبزوار و تربت حیدریه پیرامون موضوعاتی از جمله کار تشکیلاتی، تسهیل گری اجتماعی، آموزش های حقوقی و دیگر مسائل برگزار شد.
وی اظهار داشت: چهارمین دوره از این آموزشها امروز با حضور 100 مدیر سازمان مردم نهاد از شهرستان های مختلف استان با موضوع مدیریت بحران در مشهد آغاز شد که تا پایان هفته آینده ادامه دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین اولویت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سال جاری، تقویت سازمان های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران و شبکه سازی این سازمان هاست.
صالح ادامه داد: پارسال پنج شبکه از سازمان های مردم نهاد در موضوعات کودک، سلامت، اعتیاد، بخشهای هنری و آسیب های اجتماعی در این استان شکل گرفت که امید است امسال نیز شبکه سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران در استان تشکیل شود.
وی افزود: مدیریت بحران نیازمند مشارکت همگانی است و برای جلب مشارکت هماهنگی در این زمینه نیز سازمان های مردم نهاد نقش مهم ایفا می کنند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.