فرماندار گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: راه روستایی زیبد در بخش کاخک این شهرستان که یکشنبه شب به دلیل مخاطرات ناشی از سیلاب مسدود شده بود، با رفع خطر بازگشایی شد.
حامد قربانی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی، این شهرستان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون در وضعیت آماده باش قرار دارد و آمادگی دستگاهها و اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران افزایش یافته و 6 جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار شده است.
وی اظهار داشت: با تداوم و شدت بارشها در 24 ساعت گذشته بندهای خاکی زیبد، روچی و کاخک سرریز شد ولی هیچ مشکلی مناطق شهری و روستایی گناباد را تهدید نمی کند.
فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: راه های روستایی مطرآباد به سنجدک، فخرآباد به منصوری و ابراهیم آباد در این شهرستان که بدلیل سیلاب مسدود اعلام شده بود، بازگشایی شد.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: وقوع سیلاب در روستاهای منصوری، ابراهیم آباد، سردق و کلاته نصرآباد این شهرستان خسارت جانی به دنبال نداشت ولی بسیاری از مکانهای نگهداری دام در این روستاها دچار آبگرفتگی شد که با کمک امدادگران هلال احمر، اداره آب و فاضلاب روستایی، بسیج و نیروی انتظامی برای تخلیه آب از آنها اقدام شد.
روستای ابراهیم آباد از توابع بخش یونسی بجستان به دلیل مخاطرات ناشی از سیل روز دوشنبه تخلیه شد و ساکنان آن به روستای منصوری در مجاورت این روستا انتقال یافتند.
براساس پیش بینی اداره هواشناسی از اواخر روز شنبه تا عصر سه شنبه هفته جاری تقویت هسته بارشی منجر به بروز سامانه ناپایدار و افزایش حجم بارشها به شکل رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در استان خراسان رضوی به ویژه مناطق جنوبی این استان می شود.
بر این اساس روز گذشته 21.5 میلیمتر در گناباد باران بارید و امروز نیز تاکنون بین 2 تا 12.5 میلیمتر باران در نقاط مختلف این شهرستان به ثبت رسیده است.
بیشترین حجم بارش طی این مدت در ایستگاه فخرآباد بجستان به میزان 73 میلیمتر و کمترین آن به میزان 14.6 میلیمتر در ایستگاه یونسی این شهرستان ثبت شد و حجم بارش در شهر بجستان نیز 19.5 میلیمتر بود.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.