به گزارش ایرنا در این همایش یک روزه بیش از 150 پزشک متخصص و فوق تخصص نوزادان و سایر گروههای پزشکی مرتبط ، تازه ترین یافته های علمی در خصوص بیماری سندرم دیسترس تنفسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
دبیرعلمی همایش سندرم دیسترس تنفسی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سندرم دیسترس تنفسی یا سختی تنفس یکی از مشکلات شایع در نوزادان نارس است و از علل مرگ و میر نوزادان شیرخوار به شمار می رود.
دکتر رضا سعیدی افزود: گروه هدف این همایش، پزشکان متخصص و فوق تخصصن نوزادان، متخصصان بیماریهای کودکان، متخصصان زنان و زایمان، متخصصان بیهوشی، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها هستند.
وی برپایی میزگرد بررسی علائم و تشخیص سندرم دیسترس تنفسی را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.
او اضافه کرد: استادان برجسته دانشگاه در این همایش به تشریح و بحث و بررسی درمانهایی نظیر 'ونتیلاتورتراپی' در دیسترس تنفسی نوزادان 'سورفکتانت تراپی' و مراقبتهای پرستاری در این بیماری پرداختند.
وی ادامه داد: این همایش علمی با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات نوزادان شمال شرق، مرکز تحقیقات نوزادان ایران و دانشگاه بین‌ المللی امام رضا (ع) مشهد در بیمارستان رضوی این شهر برگزار شد.
سندرم دیسترس تنفسی نوزادان یک اختلال ریوی تهدید کننده زندگی است که ناشی از کمبود سورفاکتانت است.
این اختلال عمدتاً با زودرس بودن نوزاد در ارتباط است و در راس علل مرگ و میر شیرخواران زودرس قرار دارد چون ریه نوزاد زودرس از نظر میزان و همچنین ترکیب سورفاکتانت نقص دارد.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.