سرهنگ ساسان زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلینیک تخصصی دارای بخش های دندانپزشکی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی است و برای اولین بار خدمات ویژه به زائران ارائه می دهد.
وی افزود: امسال 10 یونیت سیار و کامیونی دندانپزشکی با تجهیزات کامل برای اولین بار در پایانه مرزی مهران مستقر می شود و 40 نفر پزشک و دستیار پزشک با همکاری استان های معین تهران، سمنان، قزوین و دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این حوزه فعالیت می کنند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: امسال نیز آزمایشگاه تخصصی دکتر صبور نیز در مرز راه اندازی شده و 15 نفر از پرسنل این آزمایشگاه نمونه برداری های تعیین شده پزشکان برای زائران را انجام می دهند.
زمانی گفت: اربعین سال جاری برای نخستین بار بخش فیزیوتراپی نیز در این کلینیک راه اندازی شده که با 9 نفر فیزیوتراپیست بسیجی از استان تهران در مرز مستقر می شوند و با توجه به خستگی و کوفتگی پیاده روی زائران به آنها خدمات ویژه ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: امسال بسیج جامعه پزشکی فقط در خدمات تخصصی ورود کرده و سایر بخش ها چون داروخانه، چشم پزشکی، کودکان، زنان و زایمان، و ... به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، حدود 60 درصد زائران اربعین از میان مرزهای سه گانه مشخص شده مرز بین المللی مهران را برای عزیمت به کشور عراق انتخاب می کنند.
پیش بینی می شود اربعین امسال 2 و نیم میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.