به گزارش ایرنا، به مناسبت آغاز اعیاد شعبانیه، نقاره های حرم مطهر رضوی روز سه شنبه چند مرتبه نواخته شد و این عید خجسته را به مسلمانان بشارت داد.
به همین مناسبت صحن و سرای حضرت امام رضا (ع) با بهترین گلها تزئین شده و رایحه عطر رضوی از همه جا مشام جان را نوازش می دهد و زائران و مجاوران را خرسند می نماید.
حضور پرشور زائران و مجاوران همزمان با اعیاد شعبانیه در صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) معنویت این بارگاه را دوچندان کرده و به فضای آن شور و نشاط بخشیده است.
به مناسبت این عید بزرگ مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند و گروه سرود آوای رضوان نیز در مدح حضرت امام حسین (ع) به اجرای برنامه پرداخت.
یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم در توصیف ویژگی های حضرت امام حسین (ع) و قیام عاشورا سخنرانی کرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی هم به خبرنگار ایرنا گفت: در این ایام علاوه بر روال معمول نقاره زنی در زمان طلوع و غروب آفتاب نیز نواخته می شود.
حجت الاسلام رضا علی عزیزی افزود: علاوه بر آن هر روز قبل از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشا جشنی با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
وی مراسم شعرخوانی، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت (ع)، سخنرانی توسط کارشناسان مذهبی در سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت امام سجاد (ع) و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از دیگر برنامه های این اعیاد برشمرد.
وی اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) مراسم موقوفه سوم شعبان طبق روال سالهای گذشته در رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: میرزا فتحعلی خان معروف به صاحب دیوان، از رجال مشهور سیاسی عصر قاجار است که در سال 1310 هجری قمری رقباتی را وقف و تقدیم بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) نمود تا درآمد این موقوفات هر سال برای تعزیه داری، تعظیم شعائر اسلامی، تلاوت کلام الله مجید و برگزاری جشن عید مولود مسعود خامس آل عبا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سوم شعبان به مصرف برسد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.