به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی دیشب در دیدار با نخست وزیر عراق افزود: عتبات عالیات در عراق و ایران باید پرچمداری اتحاد و برادری دو کشور را در دست داشته باشند.
وی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین نیز به عنوان یک پدیده بی‎نظیر بین المللی در کنار همه مزایای معنوی، قدرت و ثبات عراق را نشان می ‌دهد.
وی گفت: مشهد کانون عاشقان رضوی از سراسر دنیاست و ما سالانه میزبان میلیون ‌ها عراقی هستیم و با افتخار به آنها خدمت می‌ کنیم.
حجت الاسلام مروی افزود: دشمنان به این نقاط اقتدار و پیوند دو کشور ایران و عراق، حملات رسانه ‌ای و دروغ پردازی می ‌کنند که این کینه ناشی از خشم آنها از مودت مردم ایران و عراق حول ارادت به خاندان وحی است.
وی با قدردانی از توافق نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری ایران برای حذف هزینه ویزا اظهار داشت: همراهی مسئولین و مردم عراق در شرایط تحریم جمهوری اسلامی ایران، به تعمیق رابطه عاطفی و تاریخی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی از هر گونه پیشنهاد برای نفش آفرینی بیشتر در روابط دو کشور استقبال می کند گفت: این آستان مقدس یک نهاد کاملا دینی و مردمی است و محبت هزار و دویست ساله مردم به این عتبه، توانمندی های گسترده ای در حوزه‌ های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی برای آن ایجاد کرده که همه این مزیت ها می تواند بسترساز تعاملات فزاینده میان دو کشور باشد.
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، یکشنبه شب وارد مشهد شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.