اصغر خوشخو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 75 درصد سطح کشت جالیز شهرستان تربت جام به روش مالچ پلاستیکی کشت می شود و میانگین تولید خربزه در هر هکتار در این شهرستان 20 تن است.
وی با بیان این که سطح زیر کشت خربزه در تربت جام 12 هزار هکتار است ادامه داد: زودرس بودن محصول، صرفه جویی در مصرف آب، بازارپسندی و مبارزه با آفات از مهمترین مزایای کشت نشایی جالیز است و این روش کشت، صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب در مزارع را در پی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به فعالیت هشت واحد کشت گلخانه ای در این شهرستان گفت: هم اکنون 25 درصد مزارع خربزه این شهرستان به روش نشایی و بیش از 9 هزار هکتار از این مزارع به روشهای نوین آبیاری کشت می شود.
خوشخو افزود: برداشت این محصول اوایل تیر ماه هر سال آغاز می شود و تا شهریور ماه ادامه دارد و در این مدت در هر هکتار 80 نفر- روز مشغول به کار می شوند.
وی ادامه داد: تربت جام به لحاظ سطح زیر کشت خربزه رتبه نخست استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است.
تربت جام 45 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از 25 نوع محصول باغی و 28 نوع محصول زراعی در این شهرستان تولید می شود.
مرکز شهرستان تربت جام که 65 درصد جمعیت آن به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
1922/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.