علیرضا صحراگرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی خراسان رضوی برای مناطق غربی مشهد 30 میلیمتر بارندگی طی 24 ساعت آینده پیش بینی کرده است لذا تمهیدات لازم برای جلوگیری از آب افتادگی و سیلابی شدن کانالها و مسیلها فراهم شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا علاوه بر استقرار ماشین آلات جمع آوری آبهای سطحی، پمپ های خودمکش نیز در تقاطع های غیرهمسطح و محل های مستعد آبگرفتگی نظیر خیابان نجف، میدان امام علی (ع)، میدان آزادی، میدان نمایشگاه، میدان امام حسین (ع)، منطقه الهیه، رسالت و شهرک مهرگان مشهد آماده فعالیت هستند.
وی گفت: همچنین کانالها و مسیلهای مسدود شده در پی بارندگی های اخیر نظیر کال زرکش نیز بازگشایی شده و تمام کانالها و مسیلها بازرسی شده است.
صحراگرد با بیان اینکه در محدوده کشف رود نیز مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: حدود سه هزار کیسه شن برای استفاده در مسیرهایی که احتمال ورود آب در آنها وجود دارد، آماده شده است.
وی از شهروندان خواست نسبت به هشدارهای شهرداری و سازمانهای مختلف هنگام بارندگی توجه داشته باشند و از تردد و عکس گرفتن در محدوده کانالهای آب و رودخانه ها هنگام بارندگی پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه کانالها و مسیل های آب در سطح شهر ظرفیت مشخصی دارند و هنگام بارش های رگباری ممکن است آب در این کانالها جمع شود، شهروندان صبر و شکیبایی خود را افزایش دهند، این آب در مسیر خود تخلیه خواهد شد و نگرانی خاصی وجود ندارد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری و نیروهای مناطق مختلف شهر در حالت آماده باش هستند و می کوشیم کوچکترین مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی امروز با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در این استان بر اثر بارشهای رگباری هشدار داد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.