محسن عراقی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین 174 میلی متر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان بارش نسبت به دوره بلند مدت آماری نیز 35 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری تاکنون در مشهد 77 درصد بوده است یعنی میزان بارندگی در مشهد طی این مدت 151 میلی متر گزارش شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته 85 میلی متر بوده است.
به گفته وی میزان بارش در مشهد طی سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره بلند مدت آماری کمتر از یک درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشترین بارش در شهرستانهای قوچان با 221 میلی متر، ریوش با 217 میلی متر و جغتای با 204 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
عراقی زاده افزود: کمترین بارندگی طی این مدت هم در شهرستانهای تایباد، گناباد، بجستان و چناران با میانگین 138 تا 154میلی متر بارش بوده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی افزایش بارندگی را نسبت به مدت مشلبه سال قبل و دوره بلند مدت آماری شاهد بوده ایم و فقط شهرستان مشهد کمتر از یک درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره یلند مدت آماری داشته است.
میانگین بارندگی در کشور 250 میلی متر و در استان خراسان رضوی 210 میلی متر است.
شروع سال زراعی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از یکم مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.