فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر تایباد از مسافران خارجی در مرز دوغارون با اهدای بسته فرهنگی، گل و شیرینی استقبال کردند.

حسین شرافتی راد در حاشیه مراسم استقبال از مسافران خارجی در مرز دوغارون به خبرنگار ایلنا در تایباد گفت: نوروز گذشته ورود مسافران خارجی از طریق این معبر رسمی به کشور 27 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود این اقدام امسال با رشد بیش از 10 درصدی نسبت به پارسال صورت گیرد.

وی افزود: تمام تمهیدات لازم جهت پذیرش مسافران ورودی و خروجی کشور در مرز دوغارون فراهم شده و این معبر رسمی از لحاظ زیرساخت‌ها رتبه اول را از آن خود کرده است. 

وی مطرح کرد: امسال در طرح استقبال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف سلامت مسافران و با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی بر اهمیت سلامت مسافران در این دروازه ورودی قربانی صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: پایانه مرزی دوغارون به‌عنوان دروازه ورودی شمال شرق کشور در همسایگی افغانستان و در فاصله 20 کیلومتری شهر تایباد واقع شده و روزانه هزاران مسافر از این مسیر تردد می‌کنند و مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی همه‌ساله در روز اول فروردین به‌پاس فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت برگزار می‌شود. 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد نیز گفت: با توجه به اهمیت مرز دوغارون در ورودی کشور تمام پیش‌بینی‌های لازم جهت یک اقامت گردشگری خوب برای مسافران خارجی فراهم شده است. 

عبدالرحیم تاج‌محمدی افزود: سال گذشته بیش از 10 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند. 

شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و مرز دوغارون در فاصله 18 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.