رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر روز سه شنبه در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره برای پخت سه دیگ سمنو اقدام شد تا مردم با نحوه پخت آن آشنا شوند.
رضا یوسفی افزود: این مراسم به سبک کاملا سنتی و با هدف جلوگیری از فراموشی این آئین بسیار قدیمی در محل خانه تاریخی دانش شهر کاشمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در حاشیه این مراسم سرنا نوازی و دهل زنی به همراه نوروز خوانی هم برگزار شد و در واقع زمینه ای مهیا شد تا در سال آینده جشنواره‌های دیگری نیز برگزار شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت: تلاش می‌کنیم در سال آینده کمیته رویدادها را در شهرستان تشکیل دهیم و گردشگری کاشمر را بر پایه رویدادهای متنوع آن همانند شکوفه بادام، بازیهای بومی محلی، غذاهای سنتی، آئینهای مناسبتی و برداشت انگور و ساخت کشمش معرفی کنیم.
یوسفی افزود: همزمان با شب چهارشنبه سوری آئین ویژه این شب هم در اقامتگاههای بوم گردی شهرستان کاشمر اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: همزمان با ایام نوروز از سوم تا یازدهم فروردین ماه 1398 در ورودی شهر کاشمر با کمک شهرداری این شهر هر شب مراسم نوروزگاه ویژه مسافران و زائران برگزار می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر از برگزاری مراسم جشن نوروزگاه در 15 روستای بخش کوهسرخ و مرکزی شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: در ایام نوروزدر مجموع 23 جشن نوروزگاه به همراه آئینهای بومی، نقالی و بازیهای محلی که ریشه در فرهنگ منطقه دارد در این شهرستان اجرا می شود.
یوسفی افزود: در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر نیز نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس کاشمرگردی، نمایشگاه ادوات سنتی و مردم شناسی و بازیهای بومی و محلی برپا و برنامه‌های فرهنگی و ادبی برگزار می شود.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.