به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم کریمی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر مهمترین برنامه امسال را بر راه اندازی نوروزگاه ها متمرکز کرده است.
وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته چهار نوروزگاه در استان دایر شده بود، به تاکید استاندار گلستان مبنی بر ایجاد دهکده های گردشگری توسط دهیاری های و بخشداری ها اشاره کرد و افزود: 14 دهکده گردشگری نیز در سراسر استان ایجاد می شود.
به گفته وی؛ فعالیت اولین نوروزگاه صبح شنبه در شهرستان بندرگز واقع درغرب استان گلستان آغاز شد و مراسم افتتاح آن در گرگان نیز فردا برگزار خواهد شد.
کریمی گفت: برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ویژه برنامه های شاد در این نوروزگاه ها اجرا می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از راه اندازی کارناوال شادی در شهرستان های گنبدکاووس و گرگان نیز خبر داد و افزود: در همه شهرستان ها نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات استان دایر خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: برای بهره مندی و آشنایی بیشتر گردشگران با گلستان کتابچه های راهنما به 2 زبان فارسی و انگلیسی در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر در تابلوهای حاشیه محورهای اصلی استان؛ مکان های گردشگری معرفی می شود.
کریمی شعار امسال ستاد تسهیلات سفر را 'گلستان مقصد گردشگری' بیان کرد و با تاکید بر توجه به بوم گردی اظهار کرد: سال قبل چهار ایستگاه بوم گردی راه اندازی شده بود که امسال این تعداد به 12 مکان افزایش یافته و 24 مکان دیگر نیز در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: گلستان ظرفیت پذیرش و اقامت 87 هزار نفر را در هتل ها و محل های اسکان دارد و با هماهنگی انجام شده 180 مدرسه و 18 پایگاه استانی دیگر با ظرفیت 8100 نفر آماده سازی شده است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران از مناطق گردشگر پذیر کشور بوده، این استان بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد واقع است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.