به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل بالایی روز چهارشنبه در جریان برگزاری رزمایش خدمات سفر استان کرمانشاه در بوستان شرقی کرمانشاه افزود: همچنین در استان کرمانشاه نمایشگاه هایی با 353 غرفه صنایع دستی و سوغات برای خرید و آشنایی هر چه بیشتر گردشگران و مسافران با صنایع دستی مردم استان در ایام نوروز برپا می شود.
او همچنین به برپایی یک دهکده گردشگری ویژه عشایر به منظور آشنایی گردشگران با فرهنگ عشایری استان کرمانشاه در نوروز در یکی از نقاط استان با همکاری اداره کل امور عشایری خبر داد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز در استان نگاه اقتصادی به مقوله گردشگری داریم، گفت: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات و همچنین دهکده گردشگری ویژه عشایر با هدف درآمدزایی برای مردم بومی منطقه انجام می شود.
وی توقع مردم ایران از استان کرمانشاه را ایجاد فضای شاد و نشاط در طول ایام نوروز دانست و گفت هدف ما با مشارکت مردم در طول نوروز، اجرای برنامه های آیینی سنتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت بیش از 16 هزار تخت اقامتی در نوروز در استان برای اقامت گردشگران پیش‌ بینی شده است.
بالایی، همچنین با اشاره به اینکه از 15 دی ماه امسال جلسات ستاد خدمات سفر در 14 شهرستان استان تشکیل شده و در 10 کارگروه و کمیته فرعی با حضور 28 دستگاه اجرایی در این ستاد مشارکت داشتند.
در این رزمایش دستگاه های خدمات رسان استان کرمانشاه آمادگی خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی به نمایش گذاشتند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.