علیرضا صحرایی روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: از 11میلیون و 600 هزار هکتار عرصه خراسان رضوی، هشت میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی است.
وی با اشاره به نقشه های سیل خیزی خراسان رضوی اظهار داشت: هفت میلیون و 360 هزار هکتار از زمینهای استان دارای شدت سیل خیزی نرمال، دو میلیون و 946 هزار هکتار سیل خیز بحرانی و یک میلیون و 341 هزار هکتار سیل خیز فوق بحرانی است.
وی گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 265 میلیارد ریال برای این استان در نظر گرفته شده که 64 طرح آبخیزداری و آبخوان داری اجرا شده است.
صحرایی با اشاره به مشارکت مردم در عرصه های منابع طبیعی افزود: حفاظت حدود دو میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی خراسان رضوی در قالب قراردادهای مشارکتی بر عهده مردم گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: هماهنگی میان دستگاههای مختلف در زمینه عرصه های ملی در این استان وجود دارد به طوری که امسال اختلاف بر سر 74 هزار هکتار از این عرصه بین ادارات کل منابع طبیعی و اوقاف تعیین تکلیف شده است.
وی ریزگردها را تهدیدی برای مشهد ذکر کرد و گفت: کانون هایی در حوزه ریزگردها در کشور همسایه وجود دارد که عامل اصلی این پدیده در استان خراسان رضوی شده است و با هماهنگی وزارت امور خارجه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.
صحرایی افزود: کارهای خوبی در حوزه آبخیزداری در خراسان رضوی انجام شده به طوری که 200 میلیون متر مکعب آب، استحصال شده و 530 رشته قنات نیز احیا شده است.
8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.