ابراهیم نصری روز پنجشنبه در نشست شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: برای یکبار خط کشی در طول 20 هزار کیلومتر راه های آسفالته خراسان رضوی در طول سال 800 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی همچنین بر لزوم نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل عمومی به عنوان یک اولویت تاکید و بیان کرد: میانگین عمر ناوگان راهداری خراسان رضوی 29 سال است.
نماینده شورای اسلامی شهرستان خواف در شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حدود 9 ماه از بهره برداری مسیر ورودی جاده سلامی به خواف می گذرد اما هم اینک چهار کیلومتراز این مسیر 25 کیلومتری قابل بهره برداری نیست و دیروز حفره سه متری در این جاده ایجاد شد.
جانمحمد خداپرست افزود: برای بهره برداری از این مسیر 25 کیلومتری 360 میلیارد ریال هزینه شد اما 9 ماه قابل استفاده نبود. همچنین جاده سنگان تا سه راهی نشتیفان کم عرض و نیز فاقد سامانه روشنایی بوده و سه راهی تایباد - سنگان - خواف به سه راهی مرگ معروف شده است.
نماینده شورای اسلامی شهرستان جغتای در شورای استان نیز گفت: تمام جاده های جغتای جاده مرگ هستند و حداقل 25 نقطه پرخطر و حادثه خیز در مسیرهای جغتای وجود دارد.
مهدی راه چمنی افزود: تمام جاده های این شهرستان جاده روستایی است لذا می خواهیم جاده های روستایی به بین شهری ارتقا یابد تا اعتبار ملی به آن تعلق گیرد.
نماینده شورای اسلامی شهرستان تایباد در شورای خراسان رضوی هم گفت: جاده های روستایی که در دهه های گذشته ساخته شده اند لذا اینک جوابگوی وضعیت فعلی نیستند و خطرات زیادی دارند.
رسول حیدری افزود: راههای روستایی تایباد مشکلات زیادی دارند، تعریض جاده های روستایی باید در دستور قرار گیرد.
نماینده شورای شهرستان درگز در شورای استان نیز گفت: جاده های درگز از مسیرهای ترانزیتی است که به دلیل فقدان استانداردها تلفات زیادی دارد.
دولت سعادت خواستار افزایش تخصیص اعتبار برای شتاب در روند ساخت تونل الله اکبر در مسیر جاده ای درگز شد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است. 43 هزار و 956 دستگاه ناوگان جاده ای اعم از باربری و مسافربری در جاده های این استان فعالند. از سال 1393 تاکنون 22 هزار دستگاه از این تعداد نوسازی شده اند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.