مشکلات در حوزه های کمبود نقدینگی واحدها، تامین مواد اولیه، صادرات، بازار فروش،مالیات و..... است.

کارگران کارخانه دوچرخه‌سازی حقوق معوقه ندارند و حقوق معوقه کارگران کارخانه کاشی طوس نیز در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

به گزارش ایلنا از قوچان، حسین ولایتی در گفت وگو با خبرنگار به تعداد کارگران بیمه شده قوچان اشاره کرد و اظهار داشت : این کارگران حدود 17000 نفر هستند که این آمار، نسبت به سال قبل، پنج  درصد افزایش داشته است.   

وی از میزان عیدی کارگران برای سال 98 خبرداد و گفت:در پایان سال هر کارگر نسبت به کارکردی که داشته و برای یکسال کارکرد دوماه عیدی و پاداش ویک ماه حق سنوات دریافت می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با بیان اینکه وزارت کار 7 برنامه اجرایی اشتغالزایی ابلاغ کرده است، به برنامه سال 98 اشاره کرده و افزود: در سال 98 نیز ادامه این برنامه‌ها که شامل طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها،تسهیلات مشاغل خانگی، طرح اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری، طرح مشوق‌های بیمه‌ای و... می شوند را پیگیری و اجرایی خواهیم کرد.   

وی مشکلات جامعه کارگری قوچان را بر شمرد و اذعان کرد:این مشکلات در حوزه‌های کمبود نقدینگی واحدها، تامین مواد اولیه، صادرات، بازار فروش،مالیات و..... است که حل آنها نیز فرا دستگاهی هستند که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها شاهد رفع این مسائل باشیم.   

ولایتی هم چنین در خصوص فعالیت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه ادامه داد:پرداخت سبد کالا،بیمه روستاییان و عشایر، پرداخت تسهیلات کم بهره، بخشودگی جرایم بیمه‌ای واحدهای کارگری، مهارت آموزی افراد فاقد مهارت، افزایش دریافتی مستمری بگیران بهزیستی،حمایت های بیمه ای، طرحهای اشتغالزایی از اهم این فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر این مطلب که کارگران مجتمع دوچرخه سازی حقوق معوقه ندارند، تصریح کرد: برای همه کارگران شرکت کاشی بابت حقوق معوقه در مراجع حل اختلاف این اداره رای صادر شده است و در اجرای احکام دادگستری در حال پیگیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.