مهدی فروزان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروز پارسال حدود 15 میلیون مسافربه خراسان رضوی سفر کردند که هشت میلیون و 720 هزار نفر آنان وارد مشهد شدند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار و با هدف رفاه حال مردم در مسیر جاده های استان و در مسیرهای منتهی به مشهد تعداد 145 سیاه چادر عشایری برپا می شود که مسافران می توانند در این سیاه چادرها استراحت کنند یا نماز بگذارند و از امکانات رفاهی بهره مند شوند.
سخنگوی ستاد تسهیلات خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 65 مجتمع بین راهی نیز در خراسان رضوی وجود دارد که در کنار این سیاه چادرها به مسافران کمک می کند تا خستگی خود را در مسیر راه بر طرف کنند و به این ترتیب از حوادث جاده ای کاسته شود.
فروزان افزود: شعار امسال ستاد تسهیلات سفر استان ' توزیع سفر، توزیع ثروت' انتخاب شده است و در این راستا اقدامات و برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: در شش مسیر منتهی به مشهد شهرستانهای مختلفی هستند که مسافران می توانند به این شهرستانها سفر و در نهایت وارد مشهد شوند و در همین راستا امکانات، تبلیغات و شرایط لازم در ورودی این شهرستانها فراهم شده است.
مدیرکل امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: عدم افزایش نرخ خدمات در حوزه حمل و نقل و فراهم کردن شرایط اقامت مناسب از مهمترین ویژگیهای نوروز سال پیش رو در خراسان رضوی است و در همین راستا تیمهای بازرسی و نظارت کنتزل لازم را انجام می دهند.
فروزان افزود: در حوزه اقامت هم تمهیدات لازم انجام شده است و در این زمینه نگرانی و کمبودی وجود ندارد و در مجموع واحدهای اقامتی رسمی و موقت به صورت میانگین هر روز 600 هزار نفر شب اقامت خواب در مشهد مهیا شده است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.