رضا جمشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبری توسعه خراسان رضوی افزود: در چارچوب برنامه ریزی به این منظور مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای 329 روستا در نظر گرفته شد اما با تلاش بیشتر پارسال مطالعات 476 روستا و امسال 525 روستا در این استان صورت گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس فعالیتهایی که با هدف توزیع بهتر تسهیلات عشایری و روستایی مد نظر بود و می بایست در مدت سه سال انجام می شد از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ظرف دو سال به پایان رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: این استان در قالب ارزیابی کشوری عملکرد دستگاههای اجرایی، پارسال در 'شاخصهای اختصاصی' رتبه نخست، در 'شاخصهای عمومی' رتبه هشتم و در مجموع هر دو شاخص رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین اظهارداشت: مطابق برنامه ششم توسعه می بایست 433 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شود. همچنین حجم صادارت این استان باید تا پایان سال 1400 به سه و منیم میلیارد دلار برسد.
جمشیدی به پیگیری برنامه های اجرای اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و بیان کرد: امسال به این منظور 50 نشست برگزار شد که 19 مورد آن مربوط به دو ماه اخیر پس از فعالیت استاندار جدید خراسان رضوی و نشانگر توجه ویژه رزم حسینی به این موضوع است.
وی همچنین به شمار کارکنان دستگاههای اجرایی دولت در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با در نظر گرفتن آموزش و پرورش هم اینک 152 هزار نفر در قالب 75 دستگاه اجرایی این استان مشغول خدمت هستند. 52 درصد این تعداد را مردان و 48 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند. همچنین 75 درصد این کارمندان رسمی، 11 درصد پیمانی و 14 درصد قراردادی هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: بدون در نظر گرفتن آموزش و پرورش تعداد کارکنان دستگاههای اجرایی در این استان 53 هزار است. امسال با برپایی دو نوبت آزمون استخدامی 22 هزار نفر در سطح کشور جذب ادارات دولتی شدند. سهم خراسان رضوی از این تعداد 767 نفر بود.
خراسان رضوی شامل 28 شهرستان، 70 بخش و دو هزار و 540 روستا است. این استان شش میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت در قالب دو میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد. یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.