رضا گلستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال حیات بابرکت خود دستاوردهای بزرگ و بی سابقه ای در تاریخ ایران در حوزه علوم، توسعه سیاسی و ارتقای شاخصهای امنیتی داشته است.
وی دانش هسته ای، علوم هوا فضا، سلولهای بنادین، ماهواره و تولید علم را با محوریت فعالیت دانشمندان جوان ایرانی بخشی از دستاوردهای ایران در حوزه علمی طی این مدت ذکر و بیان کرد: توسعه سیاسی نیز به عنوان یکی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در نتیجه مشارکت حداکثری مردم به ویژه قشر جوان در انتخابات محقق شده است. مردم همواره در بزنگاههای خاص پای صندوقهای رای حضور یافته و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی نشان داده اند.
دبیر حزب اسلامی کار در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار امنیتی ایران نیز با مشارکت فعال جوانان مومن این سرزمین در بعد داخلی و خارجی طی همین مدت رشد فزاینده ای داشته که حاصل آن ثبات بی مثال کشورمان در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه است.
وی گفت: همه این دستاوردها در بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره و تاکید قرار گرفته اند، با این حال رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای پنجمین دهه انقلاب اسلامی بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدنسازی به منظور ریل گذاری برای اتخاذ سیاستجدید تاکید می کنند.
گلستانی افزود: سرفصل توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه پنجم شامل توجه بیشتر به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی می شود که قشر جوان و آینده ساز ایران اسلامی در تحقق آنها نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از استعدادهای جوان به ویژه در حوزه مدیریتی برای پیشرفت مادی و معنوی کشور تاکید کرده اند زیرا بنیه قوی و خلاقیت قشر جوان باعث ایجاد انگیزه در ملت برای اعمال تغییرات و اصلاح در راهبردها می شود.
دبیر حزب اسلامی کار در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه راهبردی ضمن توصیه به جوانان بر امر خودسازی، فراهم کردن بستر جامعه سازی را نیز از سوی قشر جوان مورد تاکید قرار می دهند زیرا اهمیت بیشتر به جوانان منجر به شور و نشاط بیشتر جامعه می شود.
وی افزود: تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر نقش نسلهای سوم و چهارم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از جهت نقش مهم این قشر در آینده سازی برای جمهوری اسلامی ایران است. ایشان با تاکید بر عدالت و مبارزه با فساد، استفاده از جوانان پاکدست را در حکومت ضروری می دانند لذا این مهم باید نقطه عطفی در سیاستگذاریها به منظور برطرف کردن چالشها باشد.
گلستانی ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت مردم در همه امور را لازمه رفع مشکلات کشور دانسته و تاکید می کنند که باید مردم در قالب احزاب کارآمد یا گروههای شناسنامه دار سیاسی سازماندهی شوند. انتخابات می تواند روزنه ای برای قرار گرفتن در مسیر توسعه سیاسی باشد لذا باید قوانین و فرآیندهای مرتبط با انتخابات بگونه ای تبیین و تدوین شوند که مردم بتوانند به راحتی جذب احزاب شوند.
وی گفت: باید بستری امن و قانونی برای فعالیت احزاب در کشور بوجود آورد تا آنها بتوانند با حداقل هزینه فعالیت کنند و احزاب برای حفظ سرمایه های اجتماعی و سیاسی جامعه اجازه داشته باشد با خیال آسوده نظام مندی لازم را کسب کرده و منویات رهبری را گسترش دهند.
دبیر حزب اسلامی کار در خراسان رضوی افزود: رمز موفقیت انقلاب اسلامی حضور همیشگی مردم در صحنه بوده و رمز بقای آن نیز جلب اعتماد مردم است. این اعتماد با جامه عمل پوشاندن به سخنان و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت می شود. مردم ایران اسلامی ثابت کرده اند که همیشه آماده به خدمت بوده و حمایت کافی را از نظام داشته اند لذا در گام دوم انقلاب باید اعتمادسازی، حمایتها از مردم و رفع مشکلات آنها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در گام دوم انقلاب باید دستاوردهای علمی جوانان مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا این دستاوردها زمینه ساز اقتدار پایدار کشور است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.