علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان جغتای افزود: در گذشته توازن منطقه ای نادیده گرفته شده که اجحاف به مناطق روستایی و کم برخوردار است و امیدواریم با اجرایی شدن طرح مثلث اقتصادی در این مناطق به خلق ثروث بپردازیم.
وی اظهار داشت: هدف انقلاب تعالی مردم است از این رو نباید مشکل بیکاری در کشور وجود داشته باشد و روستاها به عنوان مولد های اقتصادی باید محل تولید، اشتغال و زندگی باشد.
وی گفت: نظام کنونی اداری که با بوروکراسی پیچیده ای همراه شده مانع بزرگ توسعه کشور است و نیاز به بازنگری دارد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در آغاز دهه پنجم انقلاب باید نهضت فرهنگی اقتصاد مقاومتی به وسیله روحانیون، مردم، مسئولان و بخش خصوصی فراگیر شود تا بتوان در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام نهاد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات شهرستان جغتای جاده های آن است که 150 میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی نیاز دارد و امسال 50 میلیارد ریال برای آن جذب شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری در جغتای فراهم شده و کارخانه سیلیس با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان احداث می شود.
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات منطقه جغتای اختلاف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با کشاورزان دیم کار است که رفع این مشکل سبب رونق کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.
حسین مقصودی افزود: اراضی شمالی شهر جغتای بدون سند است که مشکل بسیار برای شهروندان فراهم کرده است.
استاندارخراسان رضوی امروز در سفر به جغتای پس از ادای احترام به مقام شهدا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان شرکت کرد و تفاهم نامه ای را با حضور نمایندگان مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، رئیس دادگستری جغتای و نماینده بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی این منطقه به امضا رساند.
بر اساس این تفاهم نامه که در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی به امضا رسیده است قرار است با مساعدت بانک صنعت و معدن 6 سند همکاری با سرمایه گذاری 105 میلیارد تومان در حوزه های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان جغتای اجرا شود.
مرکز شهرستان 48 هزار نفری جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.