رمضانعلی سبحانی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات و رسالت رسانه در این حوزه تاکید و بیان کرد: صدا و سیمی جمهوری اسلامی ایران باید در تبلیغات منافع مردم را در نظر بگیرد و نیاید با بهره وری از شیوه های تبلیغاتی نادرست سبب دلزدگی مخاطبان شود.
وی از آنچه 'نحوه پذیرش حامیان مالی در رسانه ملی' توصیف نمود نیز انتقاد و بیان کرد: موضوع تبلیغات ستاره* مربع# در صدا و سیما گسترده شده و بطور انحصاری در اختیار یک اپراتور خاص قرار دارد که برای کسب درآمد بیشتر به هر نحوی تبلیغ می کند و تنها زمینه ساز خالی شدن جیب مردم می شود.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شماره گیری * # در برخی موارد دیگر تبلیغات نیست و تنها مشابه کارتهای بخت آزمایی قدیم برای متولیان آنها منافع مالی داشته و این اقدام به لحاظ شرعی و نظر مراجع ایراداتی دارد.
وی گفت: صداو سیما نباید تمام برنامه های خود را در قرعه کشی تلویزیونی متمرکز کند و این روند را در تمام برنامه های آموزشی، ورزشی و خانوادگی بکار برد زیرا دیگر مردم از عبارت 'با شماره گیری ستاره فلان مربع فلان در مسابقه شرکت کنید' خسته شده اند.
سبحانی فر شیوه تبلیغات در صدا و سیما را نیازمند تغییر توصیف و بیان کرد: صدا و سیما برای باید تبلیغات از شیوه های علمی و روزآمد استفاده کند و با نظارتهای دقیقتر به قرعه کشیها سامان دهد تا زمینه رنجش مخاطبان فراهم نشود.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.