11 دوره پیشین این جشنواره دو سالانه در بندرعباس برگزار شده بود و امسال برای نخستین مشهد به مدت چهار روز از 13 اسفند جاری میزبان آن بود. در چارچوب فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی 174 اثر از 22 شهر کشور به دبیرخانه این رویداد هنری ارائه شد. هیات انتخاب جشنواره 22 اثر را از این تعداد برای حضور در بخش مسابقه شامل تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی برگزید.
این 22 اثر نمایشی طی چهار روز در 9 سالن نمایش مشهد شامل سالنهای اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر، مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)، سالن بهار، سالن اشراق، فرهنگسرای کودک و آینده، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای ترافیک و کانون فرهنگی تربیتی رشد این کلانشهر روی صحنه رفت.
آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان جشنواره شامل نمایشهای 'پدران، شاپرکها در خیابان، شادان در سرزمین جورابی، هویچ فزاینده، پینوکیو، عکاسخانه' و آثار بخش نمایش عروسکی آن نمایشهای 'رویای کفش، توتوی امید، راز پیشانی سفید، زائر آب و سنگ، آرزوی بنفشه، بالتازار و غول بابا' بودند.
نمایشهای 'مهمان غار، ماهیهای گلی، زامبالا، سبیل جادویی، فرش نذر و خیال، همای سعادت و فن آخر' نیز در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی اجرا شدند.
در پایان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی و بر اساس رای هیات داوران جایزه 'بهترین بازیگر مرد' به ناصر آویژه برای بازی در نمایش شاپرکها در خیابان تعلق گرفت. جایزه 'بهترین بازیگر زن' نیز به هانیه عیدی پور برای نمایش هویج فزاینده تعلق گرفت. نمایشنامه پدران به قلم مهدی فرشیدی سپهر هم به عنوان 'بهترین اثر' در این بخش شناخته شد.
هیات داوران دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی همچنین مهدی فدایی را برای نمایش هویج فزاینده از اصفهان شایسته عنوان 'بهترین کارگردانی' اعلام کرد.
نمایشهای پدران از تهران و هویج فزاینده از اصفهان نیز به عنوان 'بهترین آثار' جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی معرفی و تجلیل شدند. نمایش مهمان غار به کارگردانی علی اکبر حلمی هم عنوان 'اثر برگزیده بخش جنبی' دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را کسب کرد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.