محمد کوه گرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معطلی این خودروهای باربری در مرز دوغارون ناشی از فقدان زیرساخت لازم برای پذیرش کامیونهای ترانزیتی و صادراتی در گمرک افغانستان است.
وی به فعالیت 10 واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای برای تسهیل و شتاب در اعزام کامیونهای ترانزیتی و صادراتی اشاره و بیان کرد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آنسوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد و همین امر باعث معطلی کامیونها پشت مرز شده است.
مدیر گمرک دوغارون ادامه داد: طی مذاکراتی با مسئولان گمرک افغانستان به منظور افزایش فعالیت در این گذرگاه مرزی زمان کاری گمرک دوغارون تا ساعت 17:30 هرو روز افزایش یافته است.
وی گفت: دیروز 13 اسفند تنها 400 دستگاه کامیون از گمرک دوغارون وارد خاک افغانستان شدند زیرا ظرفیت پذیرش طرف مقابل بیشتر از این نیست.
کوه گرد همچنین به سابقه 100 سال فعالیت گمرک دوغارون در مرز ایران و افغانستان اشاره و بیان کرد: روزانه سه هزار و 500 مسافر که 90 درصدشان اتباع افغانستان هستند از این مرز فت و آمد می کنند. همچنین سالانه 1.5 میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و 20 میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون صورت می گیرد.
گمرک دوغارون در فاصله 18 کیلومتری تایباد قرار دارد. مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد نیز در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.