به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی در سفر یک روزه به شهرستان زاوه، با برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در یکی از مساجد، تفاهمنامه معین توسعه اقتصادی این شهرستان را با مدیر عامل شرکت سیمان زاوه منعقد کرد.
این تفاهمنامه توسط استاندار، امام جمعه زاوه، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان به امضا رسید.
همچنین در چارچوب نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز در تربت حیدریه برگزار شد، پنج تفاهمنامه با هدف توسعه اقتصادی با معین های اقتصادی این شهرستان به امضا رسید.
بر این اساس مجتمع فولاد تربت حیدریه به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش جلگه رخ و کدکن و شرکت صنعتی و معدنی زرمهر، معین اقتصادی بخش بایگ این شهرستان، شرکت زرین زعفران مشرق زمین، معین اقتصادی شهر تربت حیدریه، هلندیگ اقتصادی فجر، معین اقتصادی بخش مرکزی و شرکت توس مسیر به عنوان معین اقتصادی بخشی از شهر تربت حیدریه تعیین شدند.
بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی آغاز شد، معین های اقتصاد مقاومتی ارایه آموزش های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می شوند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی معین های اقتصاد مقاومتی وظیفه شناسایی ظرفیتهای مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی را برعهده دارند.
به گفته علی رسولیان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، تاکنون 23 تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی با بنگاههای اقتصادی و سرمایه گذاران با هدف توانمندسازی جوامع محلی منعقد شده و فعالیت های اجرایی در این زمینه آغاز شده است.
شهرستان زاوه با 80 هزار نفر جمعیت و شهرستان تربت حیدریه با 225 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 170 و 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.