معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده‌سازی ظرفیت اسکان موقت 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه‌های کشوری و استانی که در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه نوروز 98 برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا مهیای حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد باشیم. در این راستا، آماده اسکان موقت 24 هزار زائر در مراکز اسکان موقت هستیم و 4000 نفر اسکان اضطراری پیش‌بینی شده و 17000 نفر ظرفیت اسکان در شب نیز فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تخفیف‌دار در مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر ارائه می‌شود، افزود: رسالت اصلی شهرداری در حوزه اسکان نیست. گرچه 30 درصد ظرفیت‌های موجود کاهش یافته و امسال نیز این روند ادامه دارد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اما در عوض با همکاری مراکز اسکان ارزان قیمت، در مراکز اطلاعات سفر و مرکز اسکان غدیر رزرواسیون به گونه‌ای انجام می‌شود که ساماندهی بهتری داشته باشیم.

شالچیان با اشاره به اینکه امسال مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر به 27 پایگاه می‌رسد، گفت: علاوه بر این یک مرکز نیز در پایانه مسافربری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه نیروهای راهنمای زائر، بیان کرد: همچنین دوره‌های مشابه‌ای نیز برای تعداد 500 تاکسیران در حریم نور برگزار شده است تا شیوه میزبانی را به درستی ادا کنند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به اجرای طرح شهروندان میهمان‌نواز حریم رضوی اشاره کرد و گفت: با این فراخوان تعدادی از شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از دریافت آموزش‌های لازم، در ایستگاه‌های استقبال از زائران به استقبال و خوش آمد گویی می پردازند.

شالچیان به رونمایی از سوغات خاص مشهد در نوروز 98 اشاره کرد و افزود: این سوغات با استفاده از ظرفیت‌های مشهد که دارای قدمت است، ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.