حسن صادقی سمرجانی یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیشابور افزود: احداث ساختمان دانشگاههای نیشابور در مسیل یکی از بزرگترین رودخانه های خراسان اشتباهی بود که مدیران و مسئولان گذشته مرتکب شده اند و حالا باید برای آن چاره ای اندیشید.
وی اظهار کرد: تنها مکانی در نیشابور که هنوز هیچ گونه آثار تاریخی در آن یافت نشده همین منطقه است که نشان می دهد گذشتگان ما به خطرات ناشی از احداث بنا در این مکان واقف بوده اند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری نیشابور هم در این نشست گفت: در سالهای گذشته 258 هکتار از اراضی بستر رودخانه فاروب رومان جهت احداث واحدهای دانشگاه های علوم پزشکی، پیام نور و پردیس دانشگاه نیشابور واگذار شده است.
احمد بوژمهرانی افزود: عرض بستر سیلاب پخش این رودخانه در محل اراضی دانشگاه حدود 600 تا یک هزار و 300 متر است که بر این اساس در حدود 75 هکتار از زمینهای واگذار شده در بستر مخروط افکنه رودخانه فاروب رومان است.
وی ادامه داد: ساخت و سازهای فعلی باعث مسدود شدن دو مسیل اصلی این رودخانه در کال جنگل و کال نانوا شده که با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و بارشهای موسمی خطر وقوع سیل را تشدید می کند.
جانشین مدیریت بحران شهرستان نیشابور هم در این نشست گفت: برای ساماندهی و مدیریت این موضوع نیازمند بودجه و اعتبارات ملی و برنامه ریزی ویژه هستیم تا از وقوعحوادث ناگوار جلوگیری کنیم.
در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری نیشابور با همکاری دانشگاه نیشابور، دانشگاه پیام نور، دانشکده علوم پزشکی و با مدیریت امور منابع آب نیشابور در اسرع وقت مسیلهای منشعب از رودخانه فاروب رومان را لایروبی و بازگشایی کنند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.