اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی روز شنبه به نقل از حمیدرضا کریم گزارش داد: با شکایت بانکهای پاسارگاد، حکمت ایرانیان و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بررسی پرونده یک شرکت بازرگانی به اتهام اجرای نکردن تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، در دستور کار شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی مشهد قرار گرفت.
وی افزود: این شرکت بازرگانی تعهد قانونی خود را مبنی بر ارائه اسناد گمرکی که دلالت بر ورود کالای موضوع تعهدنامه به کشور داشته باشد، در مهلت مقرر انجام نداده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: نظر به ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جمله تعهدات شرکت مبنی بر واردات کالا در قبال ارز دریافتی و ارائه نکردن پروانه سبز گمرکی که دلالت بر ورود و ترخیص کالاهای موضوع تعهد داشته باشد و همچنین اظهارنظر سازمان صمت مبنی بر عدم اجرای تعهدات شرکت در قبال ارز دریافتی، در نهایت اتهام این شرکت از نظر شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی محرز شد.
وی گفت: شعبه رسیدگی نیز طی رای صادره، این شرکت را به اعاده مبلغ 235 هزارو 338 یورو و همچنین 25 میلیون و دو هزار و 752 روپیه هند، 607 میلیون و 591 هزارو 527 ون کره جنوبی، 218 میلیون و 957 هزارو 34 یوان چین در مجموع معادل تقریبی 421 میلیارد و 847 میلیون و 129 هزارو 404 تومان و نیز تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم کرد.
کریم افزود: نظر به اعتراض وکلای متهم در مهلت مقرر، رسیدگی به پرونده و ادعای شرکت بطور مجدد در دستور کار شعبه تجدیدنظر قرار گرفت. این شعبه نیز با توجه به اظهارنظر کارشناسان عالی حقوقی و ارزی، رای بدوی را تایید کرد.
اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در 14 شهرستان این استان اداره مستقل دارد. حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات امور اقتصادی در بخشهای دولتی و غیردولتی، تخلفات بهداشت، دارو و درمان و رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز است.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.