مدیر و بنیانگذار این موزه سیار به خبرنگار ایرنا گفت: اهدای عروسکهای قاشقکی ایرانی ثبت شده در فهرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران به موزه مردم شناسی و اجرای برنامه برای کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد از جمله برنامه های موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی در این شهرستان است.
سوسن نیکزاد افزود: این موزه که پیشتر به اکثر شهرهای ایران و 35 کشور سفر کرده است با شعار 'روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در جهان و دوستی ملل' فعالیت می کند.
وی اظهار داشت: علت نامگذاری این موزه سیار نیز همراه داشتن بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی اهدایی موزه های کشورهایی است که این گروه تاکنون به آن سفر کرده است.
وی با بیان اینکه کودکان عضو این موزه سیار، پیام رسان صلح و دوستی هستند گفت: فعالیت این موزه بنیان فرهنگی و دوستی را ترویج می دهد.
نیکزاد افزود: این موزه فعالیت خود را از 10 سال قبل آغاز کرده و گروه های هدف آن کودکان سنین چهار تا 12 ساله می باشد و در کارگاههای آموزشی آن نیز پدران و مادران حضور دارند.
وی با بیان اینکه عوامل اجرایی برنامه های این کاروان 15 نفر هستند اظهار داشت: همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز 28 عروسک مناسب با آیین های نوروزی برای شهرستان های استان در نظر گرفته شده است.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.