دکتر علی اصغر انجیدنی روز پنجشنبه در سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مشهد با اشاره به نمونه هایی از مداخلات درمانی در حوزه گردشگری سلامت در این شهر افزود: جدا از مداخلات درمانی که از سوی آرایشگران در حوزه گردشگری سلامت رواج دارد، برخی از همکاران پزشک نیز اقدام به انجام اعمال غیرقانونی اعم از تخلفات تعرفه ای و تخلفات حرفه ای می نمایند.
وی اظهار داشت: سایر دانش آموختگان گروه پزشکی هم با جازدن خود به عنوان پزشک فقط به منافع کوتاه مدت خود توجه می کنند که این اقدامات علاوه بر آسیب به بیمار، به اعتبار کشور نیز لطمه می زند.
وی با اشاره به مداخلات درمانی آرایشگاهها که با گردشگران سلامت نیز مرتبط است، گفت: اکنون سازمان فنی و حرفه ای افراد بسیاری را در این زمینه آموزش داده است که برای هیچکدام از آنها الزامات قانونی و زیر ساخت مناسب ایجاد نشده است که این مسئله آسیب بسیار به سلامت مردم وارد می کند.
انجیدنی افزود: بر اساس بررسی ها هم اکنون گردشگران سلامت از 30 کشور جهان به مشهد سفر می کنند اما بیشترین گردشگران سلامت به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.
وی اظهار داشت: همکاران ما اعم از پزشک و پرستار و سایر دست اندرکاران باید در این زمینه وسیع تر بنگرند، چرا که اگر بنا داریم گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت در این کشور بماند و رشد کند، نباید گردشگر سلامت را صرفا به عنوان یک جنس و کالا ببینیم.
وی الزامات چهارگانه نظارت بر گردشگری سلامت را شامل مجوزها، نیروهای انسانی، فرآیندها و خدمات رفاهی عنوان کرد و گفت: هم اکنون نظارت بر گردشگری سلامت به دلیل تعدد افراد دخیل در این حوزه با چالش ها و مشکلات خاصی روبروست که باید چاره اندیشی شود.
سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.