محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی استانهای سراسر کشور در مشهد گفت: بهره وری، رمز موفقیت در رشد و توسعه بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در تولید کشور است.
وی افزود: امروز کشور بیش از پیش نیاز به همکاری ما دارد و با توجه به شرایط سختی که پیش آمده باید بیشتر تلاش کرد و تمام تمرکز خود را بر افزایش بهره وری به کار گرفت.
او ادامه داد: در بخش کشاورزی دارایی مهم و تاثیرگذار کشور سرمایه انسانی است که باید با به روز کردن دانش در بین نیروی انسانی بهره وری را افزایش داد و بدین ترتیب شرایط سخت را مدیریت کرد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از کمبود آب باید با مدیریت صحیح کنترل شود.
طهماسبی افزود:حوزه باغبانی و گلخانه ها جزء حوزه های بسیار مهمی است که باید نسبت به توسعه آن اقدام شود و یکی از مشکلات موجود در حوزه باغبانی، هرس است که باید با دانش کارشناسان و مهندسان نسبت به آگاه سازی باغداران و نیز از بین بردن ایرادات کاری آنان در این زمینه اقدام کرد.
وی ادامه داد: با هرس به موقع می توان 20 تا 25 درصد افزایش بهره وری را در باغ موجب شد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که گیاهان دارویی فرصت درآمدی و اشتغال خوبی را در کشور فراهم آورده است گفت: فعالیت ستاد گیاهان دارویی بسیار مطلوب است و رونق و توسعه این بخش یکی از مهمترین برنامه های در دستور کار است.
طهماسبی آمار جابه جایی نهال در کشور را سالانه بیش از 100 میلیون نهال عنوان کرد.
گردهمایی سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی استانهای کشور از هشتم اسفند در مشهد آغاز شد و فردا به کار خود خاتمه می دهد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.