شهردار مشهد با اشاره به درخواست فعالان حوزه تئاتر مشهد در خصوص کمبود فضا برای اجرای تئاتر گفت: پردیس بزرگ تئاتر مشهد در بوستان وفا ظرف دو سال احداث می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی صبح امروز در نشست با برگزیدگان مشهدی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجرکه با حضور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معاون و رییس سازمان اجتماعی فرهنگی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی برگزار شد، افزود: طی 10 ماه گذشته و 100 روز طی شده از فعالیت‌ام به عنوان شهردار پیگیری‌های زیادی برای مکان‌یابی جهت احداث پردیس تئاتر مشهد انجام و پس از مشورت و بررسی‌های کارشناسانه بوستان وفا برای احداث پردیس تئاتر انتخاب شد.

وی اضافه کرد: نگرانی ما این است که زیرساخت‌ها را آماده کنیم اما کسی از آن استفاده نکند، لذا فعالان حوزه تئاتر مشهد باید به تئاتر رونق ببخشند و این نکته را درک کنند که اگر رونق تئاتر در مشهد کم شود انرژی ما نیز برای پیگیری کار کم خواهد شد.

کلائی با بیان اینکه معتقدم تعداد تئاترهای فاخر و برجسته در سال 96 نسبت به سال 97 کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: این موضوع نگران کننده است و اگر جلوی آن را نگیرید رونق تئاتر کم خواهد شد، لذا ما به قول‌هایمان در ایجاد زیرساخت‌ها عمل می‌کنیم و شما به جد در این زمینه فعالیت کنید.

شهردار مشهد در پاسخ به خواسته فعالان تئاتر مشهد برای واگذاری اداره پردیس تئاتر به آنها گفت: اگر پردیس تئاتر مشهد را احداث کنیم و اداره آن را تنها به بخش خصوصی واگذار کنیم ناکام خواهد بود و اگر شهرداری به تنهایی آن را اداره کند نیز به همین سرنوشت دچار می‌شود لذا معتقدم که بهترین گزینه اداره مجموعه به صورت هیات امنایی است.

وی افزود: پردیس تئاتر مشهد بعد از احداث باید به پاتوق دوستداران تئاتر تبدیل شود بر همین اساس پردیس تئاتر باید در محلی احداث شود که مخاطب تئاتر کمترین فاصله را با آن داشته باشد که براساس نظر کارشناسان و مطالعاتی که طی یکسال گذشته انجام گرفت بوستان وفا مکان مناسبی برای احداث پردیس تئاتر مشهد است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به صورت مستقیم از گروه‌های تئاتر حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: ما در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها از تئاتر مشهد حمایت خواهیم کرد اما با این وجود از تئاترهای فاخری که بتوانند برندینگ مشهد باشند نیز حمایت خواهیم کرد.

کلائی به دغدغه سه گانه سالن، تبلیغات و منابع مالی مطرح شده از سوی فعالان حوزه تئاتر مشهد اشاره کرد و گفت: در بحث استفاده از فضاهای تبلیغات شهری نیازمند یک ضابطه و آئین‌نامه هستیم که تدوین آن نیاز به مشارکت و همفکری اهالی تئاتر دارد.

شهردار مشهد افزود: در خصوص فضا و سالن تئاتر نیز می‌توانیم تا آماده شدن پردیس تئاتر مشهد فرهنگسراها را برای تمرین گروه‌های تئاتر در اختیارشان بگذاریم.

وی ادامه داد: معتقدم در تئاتر مشهد دو موضوع را کم داریم، یکی از این کمبودها کار فاخر است که در خواست داریم وقت بگذارید تا کار فاخر بیشتری تولید شود زیرا این ظرفیت وجود دارد و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.