در این اجتماع جمع زیادی از بانوان مشهدی در حالی که شاخه های گل در دست و نام متبرک حضرت زهرا(س) را بر چادر و پیشانی خود بسته بودند برای تبریک این عید بزرگ به ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) به پابوس حضرت شتافتند.
ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این گردهمایی به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند و یکی از واعظان در وصف مقام والای حضرت زهرا(س) و لزوم پیروی از سبک زندگی فاطمی سخنانی ایراد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در این اجتماع گفت: درک ویژگیهای شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) برای ما دشوار است زیرا فلسفه خلقت و آفرینش عالم حول محور حضرت فاطمه زهرا(س) می چرخد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: با این حال مسلمانان مکلف هستند به میزان درک و فهم به بررسی ویژگیهای شخصیتی حضرت زهرا(س) و پیاده سازی آن در زندگی خود بپردازند.
وی ادامه داد: آنچه امروز می توان در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) دید جامعیت شخصیت ایشان است که یک الگوی فکری، عملی، اخلاقی و اجرایی را متبلور می سازد. بنا به فرمایش نبی مکرم اسلام هر آنکس که فضیلت شبهای قدر را درک کند قادر است منزلت و شخصیت فاطمه زهرا(س) را درک کند و این شناخت نسبت به آن حضرت نباید سطحی باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: گمشده امروز عالم، فاطمه زهرا(س) و سیره ایشان الگویی برای نجات بشریت است زیرا چهار اصل اساسی نظام سازی قرآنی در سیره حضرت آمده است. امروز دختران و پسران از بعد فرهنگی در معرض خطر قرار دارند زیرا ذائقه جامعه ایرانی پذیرش این فرهنگ را ندارد. ذائقه جامعه ما زنان دلداده به خدا است که با عفت و عصمت در همه عرصه‌ های کارآفرینی، گرهگشایی و خدمت به فقرا حضور دارند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای زنان ایرانی امید است بر اساس بیانیه رهبری و راهبردهای معظم له در گام دوم انقلاب، زنان پیشگام باشند.
همچنین در این اجتماع به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، مدیر این مرکز نیز در باب بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون 40 سالگی انقلاب و گام دوم ملت ایران در این دوران جدید، نقش زنان را مورد تاکید قرار داد.
فاطمه دژبرد افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ملت ایران برخوردار از همه مولفه های پیشرفت و تمدنسازی است لذا ملت ما می تواند با مدیریت جهادی و عزم انقلابی تمدن جدید اسلامی را به ظهور و بروز برساند.
همچنین در پایان این اجتماع بیانیه بانوان فاطمی مشهد قرائت شد.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون برنامه های ویژه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) نیز اظهارداشت: در راستای تقویت فرهنگ فاطمی ایستگاههای عرضه محصولات فرهنگی و نمایشگاهی 'ریحانه' در 30 استان کشور برپا شده و بسته‌ های فرهنگی در این ایستگاه‌ها در حال توزیع است.
دژبرد افزود: این بسته ‌های فرهنگی شامل کتاب قصه ‌گویی سنگ آسیاب، برگه‌ های نقاشی، پوسترهای مفهومی عفاف، بنر، کتاب گلپوش همراه با پرسشنامه و پاسخنامه و محصولات فرهنگی دیگر توسط مرکز بانوان و امور خانواده آستان قدس تهیه و برای کانونهای خادمیاری بانوان در سطح کشور ارسال شده است. 11 ایستگاه نیز با محتویات مذکور به همراه نمایش عروسکی در ایستگاههای سطح شهر مشهد برپا شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.