کیانوش کیامرز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط فعلی و مشکلات ارزی، خرید واگن برای خطوط قطارشهری در اختیار دولت قرار گرفته است که مشهد پس از تهران در نوبت دوم تامین واگن قرار دارد.
وی اظهار کرد: برای خط دوم قطارشهری نیز یکصد دستگاه واگن خریداری شده که تا کنون 70 دستگاه آن وارد مشهد شده و 90 درصد از مونتاژ 30 دستگاه دیگر نیز در شرکت واگن سازی تهران انجام شده است که تا 2 ماه آینده وارد مشهد خواهد شد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و در اسفند سال 95 از مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود در مراحل پایانی می باشد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.