مجتبی بهاروند روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه های عمومی خراسان رضوی در مشهد افزود: قرار شده است آستان قدس رضوی طرح و پیشنهاد خود را در این زمینه اعلام کند که تاکنون طرحی از سوی این نهاد به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد ارائه نشده است.
وی اظهار داشت: بدون اختصاص طرحهای جایگزین با بستن ناگهانی این زیرگذر مخالف هستیم.
وی همچنین در باره مسدود بودن کنارگذر نماز نیز گفت: اینکه هر نهادی که قدرتش بیشتر است بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی یک شهر بتواند یک مسیر را مسدود کند، مایه تاسف است و در خور و شان مردم ولایی، فرهیخته و ایثارگر مشهد نیست.
بهاروند افزود: باز شدن این مسیر می تواند کمک شایانی به روان شدن ترافیک و پیشگیری از اتلاف منابع و زیان به محیط زیست نماید که به رغم وعده های داده شده برای بازگشایی آن اقدام عملی انجام نشده است.
وی اظهار داشت: تمام اصلاحات هندسی در دست اجرا در شهر مشهد تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد که این اقدام 30 درصد در روان سازی ترافیک در محل های مورد نظر تاثیر دارد.
وی گفت: حفاری خط سه مترو مشهد نیز از میدان فردوسی به سوی غرب و جنوب مشهد تا 52 درصد انجام شده و امیدواریم تا پایان دوره مسئولیت شورای پنجم بخشی از این پروژه بین میدان شهدا به شهرک ابوذر به بهره برداری برسد.
بهاروند، پلاک گذاری روزانه 300 خودرو در مشهد بدون از رده خارج کردن حتی یک خودرو و عدم استقبال مردم از وسایل حمل و نقل عمومی را از دلایل اصلی ترافیک و آلودگی هوا در این شهر ذکر کرد و افزود: درست است که برخی زیربناهای ما در حمل و نقل هنوز در شرایط مطلوب و ایده آل قرار ندارد اما مردم هم استقبال شایسته از وسایل حمل و نقل عمومی ندارند.
وی اظهار داشت: هزینه دریافتی بایت حمل و نقل از طریق مترو و اتوبوسها حدود یک چهارم هزینه های تمام شده است و این قیمت ها در سال آینده برای تداوم فعالیت این بخشها افزایش خواهند یافت.
وی گفت: برای سال آینده بهسازی و نوسازی 400 دستگاه و تامین یکصد دستگاه مینی بوس جدید در دستور کار است که گرچه می تواند بخشی از مشکلات را حل کند اما باید راههای کارشناسی برای کاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی عملی شود.
بهاروند افزود: پیشنهاد و مطالعاتی برای احدات تراموا در مشهد نیز انجام شده اما در شرایط فعلی تحریم که انجام معاملات و نقل و انتقال پول را با مشکلاتی همراه کرده است اجرای این طرح فعلا انجام پذیر نیست.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی با حق پارکینگ ساعتی 500 تا هزار تومان، ساخت توقفگاه های چند میلیارد تومانی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و از آن استقبال نمی شود.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.