استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه‌های باید حرمت قلم خود را نگه داشته و از مطالبه‌گری شفاف و به حق حمایت کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در نشست با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان افزود:  باید با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی برای رصد فرمانداران و مدیران بهره گرفت و مسئولان هم موظف به پاسخگویی هستند و تاکید بر این امر دارم. رسانه‌ها باید درباره چالش‌های کشور مطالبه‌گر باشند و همواره نیز  نقش رسانه در توسعه کشور بی‌بدیل و اساسی بوده و هست و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه رسانه و علاقه‌مندی مردم به مطبوعات و رسانه‌ها در واقع ابزار مهم و ضریبی از توسعه یافتگی هر کشوری است، افزود: اما باید خود اصحاب قلم نیز حرمت قلم را نگه دارند و دیگران هم در این راستا موظفند.

وی رسیدن به گفتمان واحد با اصحاب رسانه را برای حرکت های توسعه‌ای و پیشبرنده استان و جامعه بسیار مهم خواند و تاکید کرد: در این راستا جلسات هم‌اندیشی متعددی را با اصحاب رسانه خواهیم داشت تا بتوانیم در یک اقدام هماهنگ و منسجم در راستای طرح توسعه اقتصاد مقاومتی استان حرکت کنیم .

 رزم حسینی با تاکید بر اینکه توسعه باید در همه ابعاد شکل گیرد، با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب کشور درگیر دشمنی‌ها، جنگ و تحریم‌ها و توطئه های متعدد بوده، تصریح کرد: کشور هشت سال درگیر جنگی نابرابر شد که با دست خالی و ایمان جوانان خود از آن پیروز بیرون آمد اما هزینه‌های زیادی هم پرداخت کرد و بعد از آن هم دوران بازسازی را داشت که طی این سال‌های تلاش‌ها و اقدامات زیادی صورت گرفت و کشور دوباره بازسازی و احیا شد.

 وی عنوان کرد: در این میان ناکارآمدی هایی داشته ایم که از جمله آنها نظام تمرکزگرایی شدید در کشور است چنان‌که سال‌های بعد انقلاب علی‌رغم هم تاکیدات بر تمرکززدایی، هر دولتی سر کار آمده تمرکزگراتر عمل کرده است. مشکلات ساختاری در نحوه اداره کشور خود از جمله چالش ها و عوامل این ناکارآمدی در حوزه اقتصادی است، بروکراسی اداری تولید فساد و نارضایتی می‌کند، رسانه‌ها باید در این خصوص مطالبه کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اختلافات سیاسی آفت انقلاب اسلامی است، افزود: عدم تناسب بین اختیارات و مسئولیت‌ها از دیگر آفات است.

وی بیان کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی  آرمان‌های زیادی داشتیم و هزینه‌های زیادی دادیم تا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعارجاودانه این انقلاب باشد. اقتصاد مقاومتی طرحی برگرفته از زمان جنگ تحمیلی است و اگر امکانات و فضای تحقق آن در استان مهیا شود، توفیقات زیادی خواهیم داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه چشم بیدار جامعه است، افزود: رسانه نمی‌تواند بی‌تفاوت و ناآگاه باشد، باید انتظارات خود را شفاف و به صورت گفتمانی بیان کند.

وی با بیان اینکه خدمت در خراسان رضوی برای زائران و مجاوران امام علی ابن موسی الرضا (ع) افتخار است، افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی ما در کرمان کاملا موفق بود و رهبری اولین کسی بودند که آن را تایید کردند. استاندار جاریه نیستم و دنبال طرح نو و کارهای جدیدتر برای حل مشکلات استان هستم. مثلث توسعه اقتصادی در استان را تا حدی که موثر باشد، پیگیری می‌کنیم، تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی ساختن کشور با شرکت‌های غیردولتی است و دولت پشتیبان باشد و کار زیرساختی در توانمندسازی مردم انجام دهد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هدف اقتصاد، ایجاد اشتغال پایدار است و12 معین اقتصادی در خراسان رضوی بر مبنای مناطق حوزه انتخاباتی است.

وی اظهار کرد: در این راستا با کمک شرکت‌های توانمند و توسعه‌گرا برای به کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و جلب مشارکت مردم و تجمیع سرمایه‌های خرد آنان در راستای توسعه و رونق اقتصادی مناطق و ارتقا معیشت و اقتصاد خانوارها بویژه در مناطق روستایی بهره گرفته می شود.

ابتدای این نشست جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای دیدگاه‌ها و نظرات خود و نیز چالش‌های حوزه رسانه‌ای استان بیان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.