احمد واحدی روز سه شنبه در 'همایش تبیین نحوه فعالیت معینهای اقتصادی' با حضور استاندار خراسان رضوی و فرمانداران شهرستانهای این استان در مشهد افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد هزار و 900 نقطه توسعه در کشور 'هسته جهادی' برای آبادانی و توسعه روستاها با مشارکت مردم در خراسان رضوی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: فعالیت هسته های جهادی در هفت روستای بخش پساکوه شهرستان کلات، 10 روستای بخش گرات شهرستان تایباد، هشت روستا در بخش ساق شهرستان زاوه، 29 روستای جنت آباد شهرستان تربت جام، 19 روستا در شهرستان خواف و 13 روستای بخش تجن شهرستان سرخس آغاز شده است .
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) گفت: هسته های جهادی در سطح 86 روستا با مجموع جمعیت 74 هزارو 753 نفر در قالب 17 هزار و 937 خانوار با مشارکت شوراهای اسلامی روستایی، دهیاران، اعضا شورای بسیج و معلمان شکل گرفته اند. در این زمینه آموزشهایی به مردم ارائه شده و تمامی طرحها با نظر مردم و در راستای تثبیت اشتغال و توانمندسازی آنان بوده است.
وی افزود: همچنین با مشارکت آموزش و پرورش خراسان رضوی محیط 169 مدرسه در همین مناطق با کار جهادی مناسب سازی شد.
واحدی یکی از اهداف تشکیل هسته ها جهادی را جلوگیری از مهاجرت روستاییان ذکر و بیان کرد: اصلی ترین عملکرد نیروهای جهادی در مناطق محروم توانمندسازی و تقویت نیروی انسانی است.
'همایش تبیین نحوه فعالیت معینهای اقتصادی' با حضور استاندار و فرمانداران خراسان رضوی در قالب تبیین مدل موفق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردمی و مدلهای موفق معینهای اقتصادی در استان کرمان، در مشهد برگزار شد.
8005/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.