محمد مهدی نوربخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گونه توسط اعضای یکی از سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی نیشابور که در حال بررسی عرصه های آبی به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بودند مشاهده و ثبت گردید.
وی ادامه داد: طی این بررسی میدانی گونه های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله مرگوس سفید، باکلان سیاه، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، خوتکا، اردک سر سبز، اردک سرحنایی، سنقر تالابی، یلوه آبی نیز مشاهده و شمارش شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای امسال گونه های ارزشمند گربه وحشی و یک جفت کاراکال توسط محیط بانان و دوربینهای تله ای مشاهده و ثبت شد همچنین پارسال نیز محیط بانان و طبیعت گردها 18 گونه جدید جانوری مانند سمور سنگی و پلیکان خاکستری را در طبیعت این شهرستان مشاهده و ثبت کردند.
اردک تاجدار از گونه های زمستان گذران اردک است که در نیزارهای اطراف دریاچه های آب شیرین و مردابهای لب شور زیست می کند و به دلیل تعداد بسیار اندک، شکار این پرنده در طبیعت استان خراسان رضوی ممنوع شده است.
اداره حفاظت محیط زیست نیشابور پناهگاه حیات وحش حیدری به مساحت 47 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده رئیسی با 50 هزار هکتار وسعت و منطقه شکار ممنوع رئیسی را زیر پوشش خود دارد همچنین رشته کوه بینالود و قله شیرباد نیز جزء آثار طبیعی ملی ثبت شده نیشابور هستند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.