به گزارش ایرنا، علی رستمی روز دوشنبه در نشست انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی، معرفی آیین ها و سنت های قدیمی به عنوان ابزاری برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ایجاد زمینه جذب بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
وی بر لزوم احیای سنت و آیین های قدیمی که در حال فراموشی هستند تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم، مسافران و گردشگران نوروزی ، تربت حیدریه را مقصد سفرهای خود انتخاب می کنند که این ظرفیت بزرگی را برای این شهرستان ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین مردم روستاها برای معرفی آیین ها و سنت های قدیمی استفاده کرد و روستاییان نیز می توانند در تعطیلات نوروزی توانمندی های خود را در قالب برگزاری نمایشگاه به مسافران و گردشگران معرفی کنند.
فرماندار ویژه تربت حیدریه با بیان اینکه این شهرستان از آثار تاریخی بسیار از جمله مجموعه قطب الدین، حمام حاج رئیس، رباط علیا و بازارهای سنتی برخوردار است افزود: باید از ظرفیت های موجود برای معرفی هر چه بیشتر این خطه و جذب بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی استفاده کرد.
وی همچنین بر لزوم نصب تابلوها و المان ها برای معرفی و راهنمای گردشگران در داخل شهر و مبادی ورودی و خروجی شهرستان و برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات محلی در آستانه تعطیلات نوروزی تاکید کرد.
تاکنون از مجموع 250 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در منطقه تربت حیدریه، 48 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد دارای 10 روستای هدف گردشگری و پنج اقامتگاه بومگردی است.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.