محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم گفت: خواستار تداوم حضور بخش خصوصی بویژه این شرکت در همه بخشها از جمله تولید باتری هستیم و نباید به خاطر تولید باتری توسط یک شرکت وزارت دفاع از حضور در این عرصه صرفنظر کرد.
وی به فعالیت این شرکت در تامین نیازهای تجهیزاتی ایرانسل اشاره کرد و افزود: در بخش مهمی از بازار ایرانسل که سهامدار بخش عمده آن وزارت دفاع است حضور دارید و باید با پذیرش شرایط و رقابتهای بازار به حضور در این بخش ادامه دهید.
وی اظهار داشت: هم اکنون در بخشهایی از استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکل تامین انرژی بخشهای مخابراتی و روستایی مواجه هستیم و می توان با استفاده از ظرفیتهای این شرکت خدمات مورد نیاز در این بخش و حوزه انرژی های خورشیدی و پاک ارائه کرد.
آذری جهرمی با اشاره به رویدادهای طبیعی رخ داده در استان های خوزستان و کرمانشاه و قطع برق در پی آن گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 48 درصد سایتها در همراه اول در 2 ساعت نخست قطع برق با مشکل مواجه شده و این آمار در ایرانسل نامناسب تر بود لذا تامین ذخیره سازهای انرژی در این بخش باید مورد توجه متولیان و تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی کشور قرار گیرد.
وی همچنین شرکتهای دانش بنیان را به حضور در حوزه مخابراتی کشورهای همسایه تشویق کرد.

* اپراتورهای تلفن همراه از تولیدات داخلی استفاده کنند
مدیر عامل گروه صنعتی نیان الکترونیک نیز در این مراسم گفت: 80 درصد تولیدات این شرکت مربوط به سیستم های تغذیه ای مخابراتی است و امیدواریم اپراتورها ملزم به استفاده از تولیدات شرکتهای داخلی در این زمینه شوند.
محمد علی چمنیان افزود: با توسعه و راه اندازی واحد چناران نیز ظرفیت تولید سالانه به 10 هزار مبدل انرژی افزایش خواهد یافت و آمادگی لازم برای تامین نیازهای سالانه اپراتورهای داخلی را خواهیم داشت.
شرکت نیان ­الکترونیک در سال 1374 در حوزه طراحی و ساخت مبدل­ های الکترونیکی انرژی الکتریکی فعالیت خود را در شهرک صنعتی توس مشهد آغاز کرد.
این مجموعه هم اکنون محصولات خود در صنعت مخابرات، برق و باتری خودروهای برقی را به پنج کشور منطقه و روسیه صادر می کند.
هم اکنون حدود 700 نفر در این شرکت مشغول کار هستند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.