به گزارش ایرنا، آغاز عملیات اجرایی 40 هزار طرح محرومیت زدایی در کشور روز شنبه با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی در مشهد به نمایش درآمد.
در این نشست که همزمان با دومین روز هه فجر برگزار شد فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: از سه هزار و 650 طرح که عملیات اجرایی آنها امروز در خراسان رضوی آغاز می شود سه هزار طرح اختصاص به ساخت خانه محرومین دارد.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: امروز به صورت همزمان دو هزار پروژه محرومیت زدایی زودبازده که در طول سال توسط سپاه امام رضا (ع) اجرا شده به طور رسمی به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: این طرحها ذیل 18 عنوان از جمله ساخت خانه محرومین، بندهای خاکی و خانه عالم و در سه بخش تکمیلی، بازسازی و احداثی اجرا شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: وضعیت شهرداریهای شهرستانهای این استان مناسب نیست و باید بیشتر به آنها پرداخته شود چرا که حدود 90 درصد آنها شرایط مناسبی از نظر مالی ندارند.
حمید بنایی، مشکلات زیست محیطی و افزایش درصد بیکاری را از مشکلات دیگر استان خراسان رضوی دانست و افزود: بخشی از این مشکلات با به ثمر نشستن طرحهای توسعه ای کاهش می یابد.
نمابنده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حل مشکل شرکت پدیده شاندیز اقدامات بسیار طی دو سال اخیر انجام شده اما باید با به سرانجام رساندن این موضوع، شیرینی و حلاوت این تلاشها را در کام مردم نشاند.
امام جمعه موقت مشهد هم در این مراسم گفت: مسابقه در انجام خیرات در جمهوری اسلامی با سفره های رنگین و اشرافیت منافات دارد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه افزود: نظام شاهنشاهی کارخانه تولید فقر بود و امروز هم رانت خواریها و اختلاس ها تولید فقر نموده و اقتصاد جامعه را فلج می کند.
وی ادامه داد: اگر به محرومیت زدایی توجه کردیم اما به حلقه های تولید فقر توجه نکردیم کار به پیش نخواهد رفت.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.