سعید شیبانی روز جمعه در حاشیه سفر کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب به این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون چهار واحد صنعتی شامل 2 ناحیه و 2 شهرک صنعتی در مجموع ظرفیت ایجاد 40 هزار شغل را در نیشابور ایجاد کرده که 20 هزار نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
وی به فعالیت 200 شرکت در یکی از این شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: با فعالیتهای صنعتی صورت گرفته در منطقه از 2 سال پیش گمرک نیشابور نیز راه اندازی شد که با این زیرساخت سال گذشته 100 میلیون دلار کالا از نیشابور به کشورهای مختلف آسیایی و عربی صادر شد.
شیبانی اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال نیز نزدیک به 100 میلیون دلار کالا از گمرک نیشابور صادر و علاوه بر آن در سال جاری زمینه واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی منطقه نیز از طریق این کمرگ فراهم شد.
وی گفت: طی 6 سال گذشته حدود هزار پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
وی طول شبکه راه اصلی و روستایی شهرستان را به ترتیب 800 و 400 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این شهرستان از پوشش کامل آب ، برق و خدمات ارتباطی بهره مند است و تا پایان سال جاری 90 درصد شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.
فرماندار نیشابور به توسعه کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان هفت شورای شهر و 400 روستا دارد که 300 مورد آن دارای دهیار است که این مراکز به عنوان منتخبان مردم در خصوص توسعه شهر و روستا مورد حمایت دولت قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: با توسعه کشاورزی در نیشابور هم اکنون 18 کارخانه تولید صنایع غذایی در این شهرستان راه اندازی شده و علاوه بر آن این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کوشت و شیر استان شناخته می شود.
شیبانی جمعیت شهرستان را 460 هزار نفر عنوان کرد و گفت: وجود 100 هزار دانش آموز و 25 هزار دانشجو در این شهرستان نشان دهنده توسعه انسانی نیشابور است.
وی به افتتاح 70 پروژه درمان و سلامت در نیشابور طی 6 سال گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح ها در مجموع با هزینه بیش از 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
فرماندار نیشابور اظهار داشت: در سایه امنیت حاکم بر کشور زمینه توسعه و پیشرفت در کشور فراهم است و طرح های بیشتری جهت رفاه مردم به بهره برداری خواهد رسید.
کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب برای نخستین بار به همت بسیج رسانه خراسان رضوی و با هدف هم افزایی رسانه های استان در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به شهرستانهای خراسان رضوی عزیمت کرده است.
دور نخست سفر این کاروان هفته گذشته با حضور خبرنگاران و عکاسان استان در شهرستانهای کاشمر، گناباد و تربت حیدریه انجام شد.
دومین دور سفر کاروان خبرنگاران رسانه انقلاب که امروز از شهرستان نیشابور آغاز شد طی سه روز آینده به ترتیب در شهرستانهای سبزوار، قوچان و کلات خواهد بود.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.