به گزارش ایرنا، استاندار فارس در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: یکی از اصلی ترین شعارهای انقلاب شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که این شعار در جامعه به عنوان یک ارزش است و یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب استقلال مردم است.

عنایت الله رحیمی اضافه کرد: در سراسر استان فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است از جمله این فعالیت ها می توان به گازرسانی به 200 هزار روستا در استان اشاره کرد علاوه بر این تا پایان سال نیز تمام روستاهایی بالای 20 خانوار گاز رسانی خواهد شد.

وی گفت:عملیات برق رسانی به تمام روستاهای استان نیز در جریان است، پیشتر طول مدار برق در استان فارس تنها 708 کیلومتر بود اما اکنون پنج هزار و 708 کیلومتر وسعت مدار برق در استان است.

استاندار فارس اعلام کرد: در حوزه عمران پیشتر تنها یک سد داشتیم که اکنون سدهای استان به 12 عدد رسیده است و در بخش کشاورزی از حالت سنتی به مدرن سوق یافته است.

رحیمی عنوان کرد:یکی از دستاوردهای انقلاب در استان فارس بهبود وضعیت پزشکی در این استان است.استان فارس مقام اول جهان را در پیوند کبد دارد و در حوزه درمان و توسعه زیرساخت ها نیز توانمندی بسیار زیادی دارد.

استاندار فارس بهبود وضعیت اقتصاد استان را یکی از اصلی ترین برنامه های خود عنوان کرد و اضافه کرد: اقتصاد و معیشت مردم مشکل مشترک استان ها در کشور است در فارس برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری های جدید صورت گرفته تا با استفاده از جذب سرمایه و توانمندی جوانان امکان بهبود اقتصاد در فارس فراهم شود.

وی افزود:بیش از یک هزار و 300 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس نیز طی امسال جذب شده است.

رحیمی با بیان این که مشارکت های مردمی بزرگترین دستاورد انقلاب است افزود: اهداف مهمی برای کشور در نظر گرفته شده بود که این اهداف پس از 40 سال محقق شده و دستاوردهایی که اکنون در پیش روی نظام است حاصل تلاش دستگاه هایی است که به مردم خدمات ارائه کردند.

او گفت: زمینه حضور جوانان باید در جامعه ایجاد شود؛ این فضا هم اکنون در استان ایجاد شده و تحولی که در شرکت های دانش بنیان استان ایجاد شده نیز یکی از مصادیق این تحول در استان است.

نمایشگاه دستاورد های چهل ساله انقلاب در استان فارس همزمان با دهه فجر در ضلع شرقی پارک آزادی شیراز برپا شده و آماده بازدید علاقه مندان است.

ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.