علی باخرد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این در حالی است که 15 روز قبل گوشت مرغ با نرخ هر کیلو گرم 138 هزار ریال بالاترین نرخ در کشور را داشت.
وی ادامه داد: در این مدت با پیگیری های انجام شده برای کاهش قیمت گوشت مرغ در استان، شرکت پشتیبانی امور دام کشور متعهد شد به منظور رسیدن هر کیلو گرم گوشت مرغ به قیمت 98 هزار ریال، هفت کیلو گرم دان مرغ با نرخ دولتی به تولید کننده اختصاص دهد.
وی اظهار داشت: حدود 10 روز است که شرکت پشتیبانی امور دام نهاده مورد نظر را در اختیار تولیدکننده خراسان رضوی قرار می دهد و در این راستا پنج زنجیره تولید در مشهد این نهاده را در اختیار گرفته و متعهد به تولید و توزیع مرغ به قیمت هر کیلو 98 هزار ریال شده اند.
باخرد گفت: هم اکنون روزانه 50 تن گوشت گرم مرغ به قیمت هر کیلو 98 هزار ریال در مناطق کم برخوردار شهرهای استان توسط واحدهای صنفی مورد نظر در حال توزیع است.
وی افزود: از این میزان روزانه 30 تن توسط 30 واحد صنفی و فروشگاه های شهرداری در مناطق کم برخوردار مشهد در اختیار مردم قرار می گیرد که این مقدار 10 درصد نیاز روزانه مردم را تامین می کند.
وی اظهار داشت: در برخی شهرستان های بزرگ استان نیز زنجیره های تولید در ازای گرفتن نهاده به قیمت دولتی، متعهد شده اند گوشت گرم مرغ را به قیمت هر کیلو گرم 98 هزار ریال توزیع کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دلیل تشکیل صف های طولانی در مقابل مراکز توزیع گوشت مرغ 98 هزار ریالی در مشهد را کم بودن مقدار مرغ توزیعی نسبت به نیاز مردم دانست.

* توزیع 70 درصد نیاز مردم به گوشت منجمد در 45 روز
باخرد گفت: طی 45 روز گذشته هزار تن گوشت قرمز منجمد در بازار خراسان رضوی توزیع شد، این در حالی است که با احتساب نیاز روزانه مردم استان به 30 تن گوشت قرمز، طی این مدت نیاز مردم به هزار و 350 تن گوشت منجمد می رسد.
وی افزود: کارگروه تنظیم بازار استان طی 45 روز گذشته 70 درصد نیاز مردم استان به گوشت قرمز منجمد را توزیع کرده است.

* آغاز طرح ویژه نظارتی شب عید در خراسان رضوی
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اجرای طرح ویژه نظارتی بازار شب عید در استان از اول بهمن ماه امسال خبر داد.
باخرد گفت: امسال براساس ابلاغ سراسری وزارتخانه، طرح ویژه نظارتی شب عید یک ماه زودتر در استانها آغاز شده است که با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه ها، بر روی نحوه تولید و فروش کالا و عرضه خدمات نظارت های لازم صورت می گیرد.
وی افزود: در حوزه نظارت کالایی، کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و لبنی، متعلقات خودرو، مواد پروتئینی و شیرینی جات مورد بازرسی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این مدت خدمات شرکت های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رستوران ها، انبارها، سردخانه و میادین تره و بار نیز تحت نظارت بازرسان قرار می گیرد.
باخرد ادامه داد: با مدیریت تعاون روستایی، برای تامین میوه شب عید استان هزار و 200 تن سیب و سه هزار تن پرتقال در نظر گرفته شده که تاکنون سیب به میزان مورد نظر تامین و در سردخانه ها ذخیره سازی شده و 300 تن پرتقال نیز تامین و باقی آن تا پایان بهمن ماه ذخیره سازی خواهد شد.
وی گفت: در طرح نظارتی شب عید 13 پایگاه نظارتی ثابت، 15 گروه نظارتی سیار در استان مستقر شده و 250 بازرس از سازمان صنعت و اتاق اصناف و اتحادیه ها و 200 ناظر افتخاری همکاری دارند.
وی افزود: پایگاه های ثابت در فرودگاه، راه آهن، پایانه مسافربری، برخی خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی در مشهد مستقر می شوند و گشت های مشترک نیز با همکاری دستگاه های اجرایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و اداره تعزیرات حکومتی در سطح بازار انجام می گیرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.