محمد رضا دارابی روز سه شنبه در دومین مجمع سلامت کاشمر افزود: طی چهار دهه اخیر شاهد تحولات اساسی در حوزه درمان و بهداشت بوده ایم و طی سال گذشته و امسال توانستیم 150 متخصص جذب استان خراسان رضوی کنیم.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت خدمات شایانی به مردم کرده به طوریکه در هیچ دولتی به اجتماعی کردن سلامت تا این حد بها داده نشده است.
وی گفت: چند اقدام دیگر نیز در همین راستا انجام شده که ایجاد کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، تصویب و تدوین سند توسعه سلامت استان، سند پیشگیری از بیماریهای غیر واگیردار از ان جمله است.
دارابی کاهش بیماری های غیرواگیردار را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: عده ای بدون داشتن آگاهی و برخی از روی آگاهی به عنوان مداخله گران حوزه سلامت، سلامت مردم را تهدید می کنند.
وی اظهار داشت: هفته گذشته چهار سوله تولید دارو در مشهد که با عنوان طب اسلامی فعالیت داشته و از وضعیت بسیار اسفبار بهداشتی برخوردار بود پلمب شد که این مواد توسط 14 افغانستانی برای مردم تولید می شد.
وی گفت: از فرمانداران، قوه قضائیه و نیروهای انتظامی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها می خواهیم اجازه ندهند افرادی با عنوان طب اسلامی فعالیت کرده و مردم را اغفال کنند.
دارابی افزود: استان خراسان رضوی از نظر شاخص های بهداشتی درمانی، دارو، غذا و آموزش جایگاه بسیار ویژه ای دارد اما تامین نیازهای حوزه سلامت نیازمند مشارکت بیشتر خیرین است.
وی اظهار داشت: چند دهه قبل در کاشمر نه تنها متخصص وجود نداشت بلکه پزشک ایرانی هم حضور نداشت و پزشکان این شهرستان اغلب از کشورهای دیگر بودند ولی با برنامه ریزی های صحیح در حوزه سلامت و تربیت نیروی انسانی و توسعه فضاهای فیزیکی و عمرانی، تجهیزات و امکانات حوزه سلامت امروز کاشمر در این موارد بی نیاز است.
فرماندار کاشمر نیز در این مجمع با اشاره به تحولات عظیم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان گفت: از برکات طرح تحول سلامت این است که امروز در کاشمر در رشته های مختلف پزشک متخصص داریم.
محمد علی نبی پور افزود: احداث مرکز سرطان شناسی در این شهرستان و ورود متخصصانی در این زمینه کار ساده ای نبود که در اجرای طرح تحول سلامت انجام شده است.
وی اظهار داشت: دولت با تمام مشکلات در حوزه سلامت قدم های بلندی برداشته البته خیرین هم حضور پرشور داشته اند.
وی گفت: مجمع خیرین سلامت شهرستان طی پنج سال 150 میلیارد ریال کمک کردند امابرخی مشکلات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان درکنار تمام اقدامات صورت گرفته وجود دارد که با مشارکت خیرین رفع می شود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.