رضا ریاحی روز سه شنبه در جمع ائمه جماعات مساجد مشهد افزود: برای تولید برق هزینه بسیار انجام می شود لذا اگر مصرف برق به درستی انجام نشود، هر سال نیازمند سرمایه گذاری در زمینه تولید برق خواهیم بود.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت انقلاب، ایران امروز در صنعت برق خودکفا است و 90 درصد نیاز برق کشور از داخل تامین می شود، به طوری که قبل از انقلاب اسلامی تولید سالانه برق در کشور هفت هزار مگاوات بود که این میزان اکنون به 75 هزار مگاوات در سال رسیده است.
وی گفت: با توسعه نیروگاه های کشور طی 40 سال گذشته، ظرفیت تولید سالانه برق نیروگاه های استان های خراسان از 430 مگاوات در ابتدای انقلاب به پنج هزار و 200 مگاوات در حال حاضر رسیده است
ریاحی افزود: قبل از انقلاب شبکه های برق توسط متخصصین خارجی در کشور نصب و اجرا می شد اما امروزه شبکه های انتقال بین شهرها و حتی نیروگاه ها توسط متخصصین داخلی ساخته می شود و این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: رشد مصرف برق در کشور به طور متوسط سالانه 6 درصد است و به همت متخصصین، مهندسین و کارشناسان چراغ خانه مردم روشن است، این در حالی است که حتی در کشور های پیشرفته مدیریت این میزان رشد مصرف دشوار است.
وی گفت: شرایط تولید برق در ایران نسبت به سار کشورها بهتر است، تنها نیاز به مدیریت مصرف وجود دارد که باید ارزش برق را دانست و نسبت به مصرف درست آن اقدام کرد.
سرپرست شرکت برق منطقه ای خراسان از ائمه جمعه و جماعات مساجد خواست در اشاعه فرهنگ مصرف بهینه برق این شرکت را یاری دهند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.