علی باخرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از پارسال 60 نمایندگی برند خارجی در حوزه پوشاک در بازار این استان ساماندهی شده و مجوز فروش به صاحبان 18 نمایندگی داده شد اما از این تعداد اکنون 13 نمایندگی مشغول فعالیت است.
وی بیان کرد: دولت واردات متعلقات مربوط به تولید پوشاک را آزاد کرده اما واردات پوشاک ممنوع است لذا با این ممنوعیت فعالیت نمایندگی های برندهای خارجی پوشاک در استان چندان صرفه اقتصادی پیدا نمی کند.
وی اظهار داشت: یکی از شروط دادن جواز فعالیت به برندهای خارجی پوشاک در استان این بود که آنها باید در دو سال اول فعالیت خود طی انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان پوشاک داخلی، 20 درصد از فروش سالانه خود را به عرضه تولیدات داخلی با نام برند تحت اختیار خود اختصاص دهند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون سه نمایندگی برند خارجی پوشاک در استان طبق قراردادهای منعقده با تولیدکنندگان داخلی، 20 درصد از فروش خود را به عرضه تولیدات داخلی اختصاص داده اند.
وی افزود: گزارشات کارشناسی از مشکلات این حوزه تهیه و به وزارتخانه ارسال شده تا تصمیمات مقتضی برای رفع این مشکلات گرفته شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.