ابوالفضل حکیم پور روز پنجشنبه در نشست رفع موانع تولید شهرستان فیروزه افزود: تولیدات صنایع تبدیلی در این شهرستان به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه، نزدیکی به بازارهای هدف خارجی و امکان تبادل ریالی ظرفیت فوق العاده ای را فراهم کرده است.
وی در ادامه همچنین گفت: بخش مهمی از اقتصاد خانواده در فیروزه بر عهده زنان است لذا توافقنامه کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی با شرکت تعاونی زنان فیروزه و خرید تضمینی عرقیجات تولیدی منعقد شده است.
سرپرست فرمانداری فیروزه افزود: با همکاری ادارات میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای دوره های آموزشی صنایع دستی در این شهرستان اجرایی و در10 روستا کارگاههای فیروزه تراشی و فیروزه کوبی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب یک کارگاه تولید کیف و چرم و گلخانه تولید دومنظوره گیاه ارغوان نیز جهت استفاده از گل آن برای صادرات و ساقه اش جهت حصیربافی در روستاهای فیروزه فعال شده اند.
شهرستان فیروزه با حدود 14 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، 18 هزار هکتار کشتزار و 219 هزار واحد دامی سالانه 125 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان تولید می کند. گندم، جو، هندوانه بذری، خاکشیر، خیار و انگور دیم مهمترین محصولات بخش کشاورزی این شهرستان هستند. فیروزه در میزان تولید هندوانه بذری، خاکشیر، خیار و انگور دیم رتبه های نخست تا سوم را در خراسان رضوی دارد. همچنین 16 واحد صنایع تبدیلی در حوزه مواد غذایی، خوراک دام، فرآوری گیاهان دارویی، کمپوت، کنسرو، آبمیوه و تولید کود در این شهرستان دایر است.
مرکز شهرستان 43 هزار نفری فیروزه در فاصله 147 کیلومتری غرب مشهد واقع است. فیروزه مرکب از دو بخش مرکزی و طاغنکوه دارای 93 روستا است. 35 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.