هادی ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب امسال 128 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنایع سلولزی و کانی فلزی و غیرفلزی گناباد با ایجاد اشتغال برای 63 نفر صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: همچنین در این مدت 41 طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی برای بهره گیری از 208 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و توسعه روستایی با قابلیت اشتغال مستقیم 225 نفر به بانکهای عامل معرفی شده اند.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد افزود: در این چارچوب نیز تاکنون 85 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و بقیه در حال تکمیل مدارک و تامین وثیقه های لازم هستند. بیشترین میزان جذب تسهیلات این بخش مربوط به صنعت، معدن و تجارت است.
وی ادامه داد: 50 میلیارد ریال از مانده تسهیلات رونق تولید نیز برای سه طرح نیمه تمام صنعتی در گناباد اختصاص یافت.
ایزدی به حوزه مشاغل خانگی نیز اشاره و بیان کرد: همچنین امسال 62 طرح مشاغل خانگی با اشتغال مستقیم 82 نفر برای اخذ مبلغ 9 میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل در گناباد معرفی شدند که تاکنون پنج میلیارد و 290 میلیون ریال آن جذب شده است.
وی 'پیگیری جذب 400 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی یک واحد تولیدی صنایع چینی، صدور دو پروانه بهره برداری معدنی با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال و 53 مورد بازدید از معادن، تصویب مبلغ 5.3 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به منظور تکمیل زیرساختهای نواحی صنعتی کوثر و کاخک' را از دیگر امسال در گناباد برشمرد.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد افزود: همچنین در این مدت پنج هزار و 426 تن کالای صنعتی شامل ظروف چینی، فرآوردهای لبنی، سنگ نمای ساختمانی، نشاسته، زعفران بسته بندی شده، آرد، پسته، نوشابه آلوئه ورا، پودر بنتونیت و نمک تصفیه به ارزش دو میلیون و 358 هزار دلار از این شهرستان به کشورهای عراق، روسیه، ارمنستان، افغانستان، هند، چین، هلند، مالزی، قرقیزستان، ایتالیا، امارات، نروژ، آلمان و ترکیه صادر شده است.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی با 447 هکتار زمین، 54 واحد فعال و 11 سردخانه، انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعالند. مرکز این شهرستان 89 هزار نفری در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.