افشین تحفه گر روز دوشنبه در مراسم بیستمین سالگرد انتشار اولین نشریه محلی در کاشمر افزود: تلاش داریم از توان مطبوعات در دفاع از منافع استان بهره ببریم.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد رسانه اظهار داشت: در شرایط خاص کشور و تهدیدهای پیش رو، اصحاب رسانه باید با آشنایی با ظرافتهای فرهنگی بتوانند اوضاع را به خوبی کنترل کنند.
وی به نفوذ فضای مجازی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه باید تولید محتوا در فضای مجازی را جدی بگیرند و از این حوزه بهره برداری لازم را داشته باشند.
تحفه گر افزود: اصحاب رسانه با توجه به وجود سلایق مختلف باید زبان گویای این سلایق باشند.
وی از تلاشهای دست اندرکاران دو هفته نامه آوای کاشمر که طی دو دهه به طور مداوم و منظم در عرصه مطبوعات استان منتشر شده قدردانی کرد.
فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با اشاره به نقش مطبوعات در توسعه گفت: مطبوعات در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقشی بی بدیل دارند.
محمد علی نبی پور افزود: در فرآیند توسعه منطقه نشریات محلی نقش به سزایی در سالهای اخیر داشته اند.
وی با بیان اینکه وجود نشریات همیشه و در همه جا راهگشای جامعه بوده است اظهار داشت: در مدت کوتاهی که در کاشمر حضور داشته ام شاهد نقش موثر مطبوعات و تاثیرگذاری آنها در جریان سازی منطقه بوده ام.
وی با تاکید براستفاده از ظرفیت مطبوعات منطقه گفت: از مدیران شهرستان نیز انتظار دارم با رسانه ها ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.
نبی پور با بیان اینکه مدیران نباید از انتقاد گریزان باشند و باید به مطالبه گری نشریات پاسخ دهند افزود: البته رسانه ها هم باید منصف باشند و مطالبه گری منطقی را نشر دهند.
وی اظهار داشت: نشریات می توانند به عنوان کانال ارتباطی و انعکاس دهنده نظر مردم و پاسخ مسئولان به خوبی ایفای نقش نمایند.
فرماندار کاشمر با ابراز خرسندی از فعالیت 6 نشریه دارای مجوز در کاشمر گفت: سیاسی بودن منطقه در تکثر مطبواعت تاثیر داشته است.
وی افزود: سیاسی بودن و داشتن تحلیل و بینش سیاسی خیلی خوب است اما سیاست زدگی آسیب زاست و از نشریات انتظار می رود جامعه را سیاست زده نکنند بلکه در افزایش بصیرت و معرفت جامعه نسبت به جریان های سیاسی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه کار در عرصه مطبوعات سخت و مانند حرکت بر لبه تیغ است اظهار داشت: فعالان این عرصه باید به اصول و ارزشها وفادار باشند.
نبی پور با ابراز خرسندی از تداوم فعالیت آوای کاشمر طی دو دهه اخیر گفت: توسعه مطبوعات به توسعه شهرستان منجر می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاهی عمیق به حوزه فرهنگ و هنر بر توسعه کمی و کیفی مطبوعات تلاش دارد و حمایت از نشریات را وظیفه خود می داند.
هم اکنون 6 نشریه محلی در کاشمر فعالیت دارد که آوای کاشمر به عنوان اولین نشریه محلی در این منطقه توانسته است دو دهه بدون وقفه و به طور منظم منتشر شود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.